۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۵

بیل گیتس به دادگاه فراخوانده شد

ایتنا- ناول، بزرگ‌ترین سازنده نرم‌افزار در دنیا را متهم کرده‌است که نرم‌افزار Word مایکروسافت در نیمه دهه ۹۰ منجر به نابودی یکی از محصولات "ناول" به نام WordPerfect شده‌است.


بیل گیتس در دفاع از مایکروسافت به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد و به اتهامات وارده از سوی شرکت "ناول" به خاطر نرم افزار WordPerfect پاسخ داد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت روز دوشنبه و دیروز سه‌شنبه به عنوان شاهد به دادگاه فدرال در سالت لیک سیتی رفت تا به یک رفتار تک قطبی‌گرایی که ۱۷ سال قبل در مقابل شرکت "ناول" رخ داده است پاسخ دهد.
در حقیقت شرکت "ناول"، بزرگ‌ترین سازنده نرم‌افزار در دنیا را متهم کرده‌است که نرم‌افزار "Word" مایکروسافت در نیمه دهه ۹۰ منجر به نابودی یکی از محصولات "ناول" به نام WordPerfect شده‌است.

ناول در سال ۲۰۰۴ از مایکروسافت شکایت کرد که در یک رقابت ناجوانمردانه در دهه ۹۰ در بازار برنامه‌های پردازشگر کلمات، غول نرم‌افزاری دنیا مانع پیشرفت برنامه WordPerfect شده‌است.
در ماه می، دادگاه استیناف آمریکا در ریچموند این پرونده را مجدداً به جریان انداخت.

در سال ۱۹۹۴ نرم‌افزار شرکت "ناول" ۵۰ درصد از بازار به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار را در دست داشت، اما ناگهان ۹۶ درصد از این رقم به دلیل کاهش ۴۰ درصدی تقاضا کاهش یافت و عایدی این شرکت از برنامه WordPerfec تنها به ۱۷۰ میلیون دلار رسید.

شرکت ناول که در ایالت "یوتاه" واقع شده‌است، عامل این سقوط ناگهانی را رفتار تک قطبی‌گرانه مایکروسافت در عرضه بسته نرم افزاری "آفیس" و به ویژه برنامه "Word" دانست.

درحقیقت، مایکروسافت در آن‌زمان بسته آفیس را در ترکیب با سیستم عامل ویندوز ارائه کرد و همین مسئله موجب شد که فروش آفیس در بازار به شدت افزایش یابد، به طوری که در تا سال ۱۹۹۸ دو سیستم عامل "ویندوز ۹۵" و "ویندوز ۹۸" بر روی حدود ۹۰ درصد از رایانه های شخصی نصب بود.

ناول در شکایت خود درخواست یک میلیارد دلار غرامت کرده‌است.

براساس گزارش واشنگتن پست، اکنون دادگاه فدرال، بیل گیتس را به عنوان شاهد این پرونده به دادگاه اظهار کرده است و بنیان‌گذار مایکروسافت روز دوشنبه  در دادگاه به عنوان شاهد احضار گردید.

جلسه دوم دادگاه، دیروز سه‌شنبه برگزار شد و بیل گیتس برای دومین بار در دفاع از مایکروسافت در جایگاه شهود قرار گرفت.
 
کد مطلب: 20274
نام شما
آدرس ايميل شما


noname
feedback
very well
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام