۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۲

جنبش وال استریت گریبان Adobe را هم گرفت

ايتنا - این معترضان از جهانیان خواسته‌‌اند نرم‌‏افزار فلش پلیر را از روی دسک‏تاپ‌ها و لپ‌تاپ‏ های خود حذف کنند.
جنبش وال استریت گریبان Adobe را هم گرفت


«فلش را اشغال کنید» این شعار گروهی از کاربران معترض در سواحل غربی آمریکا است که به تقلید از شعار «وال استریت را اشغال کنید»، علیه شرکت Adobe دست به اعتراض زده‌اند.

به گزارش ایتنا از همكاران سيستم اين گروه مي‌گويند: «فلش پلیر مرده است. همیشه پر از ایراد و اشکال بوده و زمان آن سپری شده است. فلش پلیر فسیل شده است و بازمانده‌ای از روزگار استانداردهای بسته و کنترل‌های یک جانبه شرکت‌ها بر فناوری وب است.»

این معترضان که ظاهراً گروهی متشکل از طراحان وب‌‏سایت و برنامه‏ های کاربردی موبایل هستند با راه‌اندازی وب‏ سایت www. occupyflash. org از جهانیان خواسته‌‌اند نرم‌‏افزار فلش پلیر را از روی دسک‏تاپ‌ها و لپ‌تاپ‏ های خود حذف کنند.
آنها استدلال کرده‌‏اند که با وجود استانداردهای باز HTML5 دوران یکه‌‏تازی Adobe به سر آمده است، اما این شرکت همچنان به توسعه خود ادامه می‌‏دهد.

این اعتراض یادآور کمپین مایکروسافت است که تلاش می‌‏‌کرد کاربرانش را ترغیب کند به جای استفاده از مرورگر اینترنتی IE۶ از مرورگر IE۹ که HTML۵ را حمایت می‌‏کرد، استفاده کنند.
این معترضان هم هدف خود را مبارزه برای پیشرفت تکنولوژی و آینده مرورگرهای اینترنتی دانسته‌اند و ادعا کرده‏اند که وجود فلش پلیر باعث شده استیلای مرورگر IE۶ چندین سال به دراز بینجامد.

آنها گفته‌اند قرار نیست اینترنت برای همیشه متکی به فلش پلیر باشد.

این معترضان برآورد کرده‏اند که هم اکنون نرم‌افزار فلش پلیر بر ۹۵ درصد مرورگرهای دسکتاپ نصب شده است.
آنها حتی به کاربران سیستم عامل‏های مختلف شیوه حذف فلش پلیرهای نصب شده را هم آموزش می‌‏دهند و از سازندگان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری می‌‏خواهند در پروژه‏ های آتی خود از فلش استفاده نکنند و به جای آن از مرورگرهایی استفاده کنند که HTML۵ را حمایت کند.

شرکت Adobe اخیراً به بازار گوشی‏های تلفن همراه رو آورده بود، اما چند روز پیش اعلام کرد نصب فلش بر روی پلتفرم‏‌های موبایل را متوقف می‌‏کند.
اعتراض علیه این شرکت هم دقیقاً دو روز بعد از اعلام رسمی این خبر شروع شد. 
 
شرکت Adobe هنوز در برابر این اعتراضات واکنشی نشان نداده است.
 
کد مطلب: 20252
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام