۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۱
دبير سنديكاي شركت‌هاي RFID در گفت‌وگو با ايتنا:

نخستين تجربه حضور يكپارچه سنديكاي RFID در تلكام

ايتنا - سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی تلاش دارد تا هم‌افزایی لازم را ایجاد کند تا با تشکیل کمیته‌های مختلف از نظر فنی و علمی پروژه‌های کلان کشور را در دست بگیرد.
نخستين تجربه حضور يكپارچه سنديكاي RFID در تلكام


دبیر سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان یابی رادیویی(RFID)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایتنا با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان از غرفه‌های اين سندیکا گفت: غرفه‌سازی‌ها و توان تخصصی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تلکام مناسب بود، اما زمان برگزاری این نمایشگاه – که مصادف با ایام تعطیلات و همزمانی با نمایشگاه لوازم خانگی بود – مناسب نبود.

محمد رضا کاویانی افزود: حضور افراد متخصص برای بازدید از سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی قابل ملاحظه نبود، چرا که مخاطبان این سندیکا نهادهای دولتی، سازمان‌ها، مراکز مرتبط با فناوری اطلاعات و دیگر موارد است و تبلیغات مناسبی دراین مکان‌ها انجام نشد.

کاویانی در بخش دیگری از سخنان خود در باره این سندیکا گفت: سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی به مدت یک سال و نیم است که به صورت قانونی شکل گرفته است و از دو سال قبل با حمایت مدیران صنایع اقدام به ثبت و تشکیل این سندیکا کردیم.

وی افزود: هدف از تشکیل این سندیکا اين است كه بتوان مجموعه شرکت‌هایی که در شناسایی و مکان‌یابی رادیویی مانند RFID و GPS و کارت‌های هوشمند و مشابه آن فعالیت می‌کنند گرد هم آورده و در نهایت یک مجموعه قوی و پرقدرت در کشور ایجاد شود تا بتوان تمام فناوری‌های یاد شده را ساماندهی کرد، و پروژه‌های بزرگ مورد نیاز در کشور که در حال شکل‌گیری است و مورد نیاز صنعت است اجرا شوند چرا که اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه «آر.اف.آی.دی» و «جی.پی.اس» باید در دست شرکت‌هایی باشد که دارای توان فنی و توان اجرایی بالایی باشند.

کاویانی خاطرنشان کرد: سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی تلاش دارد تا هم‌افزایی لازم را ایجاد کند تا با تشکیل کمیته‌های مختلف از نظر فنی و علمی پروژه‌های کلان کشور را در دست بگیرد.

وی افزود: این سندیکا با سطوح مختلف مدیریت کشوری مذاکراتی داشته است و طرف مقابل از جمله وزیران، معاونین وزیران و معاونان رییس جمهوری؛ نیازهای مختلف کشور در حوزه شناسایی، مکان‌یابی و ردیابی را اعلام کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مبارزه با قاچاق، تجارت الکترونیک، زنجیره تامین و توزیع، کنترل و ردیابی چرخه کالا اشاره کرد.

کاویانی تعداد شرکت‌های عضو این سندیکا تاكنون را ۲۰ شرکت خواند و گفت: سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی در نمایشگام تلکام ۲۰۱۱ چهارمین حضور خود در نمایشگاه‌های تخصصی در کشور را تجربه کرده است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه تلکام ۲۰۱۰، نمایشگاه توسعه صادرات(که توسط اتاق بازرگانی وزارت صنایع و معادن برگزار شد)، نمایشگاه ژئوماتیک(در سازمان نقشه‌برداری کشور) از دیگر تجربه‌های حضور سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی در نمایشگاه‌های تخصصی است.
 
کد مطلب: 20226
نام شما
آدرس ايميل شما