۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۴ ساعت ۱۱:۴۰

ناول و آی‌بی‌ام، لینوكس را وارد سكو‌های IBM Power می‌كنند

ايتنا - ناول و آي‌بي‌ام با هم متحد شده‌اند تا متخصصان توسعه نرم‌افزار را به ساخت برنامه‌‌هاي كاربردي براي SuSE(نرم‌افزار سرور‌هاي لينوكس) تشويق كنند. بدين ترتيب در آينده‌اي نزديك، شاهد افزايش كاربران لينوكس در ميان مشتريان سخت‌افزار‌هاي آي‌بي‌ام خواهيم بود.
ناول و آي‌بي‌ام با هم متحد شده‌اند تا متخصصان توسعه نرم‌افزار را به ساخت برنامه‌‌هاي كاربردي براي SuSE(نرم‌افزار سرور‌هاي لينوكس) تشويق كنند. بدين ترتيب در آينده‌اي نزديك، شاهد افزايش كاربران لينوكس در ميان مشتريان سخت‌افزار‌هاي آي‌بي‌ام خواهيم بود.

به گفته اين دو شركت، آخرين نسخه نرم‌افزار سرور SuSE Enterprise با هسته لينوكس 2.6، به همراه قابليت‌هاي پردازشِ سرور‌هاي IBM Power5، گزينه‌ها و امكانات بيشتري را در اختيار مشتريان لينوكس قرار مي‌دهد.
فروشندگان نرم‌افزار تا پايان ماه مارس سال جاري مي‌توانند نرم‌افزار SuSE 9 را -كه در يك بسته آزمايشي و به همراه چندين به‌روز‌رساني عرضه مي‌شود- به طور رايگان بر روي سكو‌هاي IBM Power آزمايش كنند.

مسلماً ساخت چنين اكوسيستمي اطراف لينوكس -كه خدماتي نظير فروش، پشتيباني از سخت‌افزار و برنامه‌هاي مورد نياز مشتريان را ارائه كند- نيازي شديد به چنين همكاري‌هايي دارد تا بتوان برنامه‌نويسان را به كار بر روي سيستم‌هاي مورد نظر دو شركت تشويق كرد.
آنچه كه در اين ميان علاوه بر بازار‌يابي مشترك نصيب اين دو شركت مي‌شود، قابليت اجراي برنامه‌هاي كاربردي روي سرور‌هاي چندگانه آي‌بي‌ام مانند eServer OpenPower، BladeCenter، pSeries و iSeries خواهد بود.

آي‌بي‌ام علاوه بر اين، اقدام به راه‌اندازي گروهي تحت عنوان Power.org كرده است تا توسعه نرم‌افزاري بيشتري را براي سيستم‌هاي Power خود فراهم كند اما به نظر مي‌رسد كه هنوز مشتريان از اجراي لينوكس بر روي سيستم‌هاي x86 اينتل - كه البته هزينة كمتري نسبت به سخت‌افزار‌هاي IBM Power دارند - راضي هستند.

به هر ترتيب آي‌بي‌ام قصد دارد تا با استفاده از لينوكس، سيستم‌هاي سريِ Power خود را به عنوان جايگزيني با‌دوام معرفي كند كه اين امر در نهايت و با توجه به پشتيباني آي‌بي‌ام از حركت‌هاي مرجع-باز، به سود هر دو شركت خواهد بود.
ارائه Novell-SuSE بر روي بيشترِ محصولات آي‌بي‌ام، در حقيقت استفاده از مزيت بازار‌يابي سريع‌‌تر اين سيستم عامل(با هسته لينوكس) نسبت به رقيبان است.
 
کد مطلب: 2021
برچسب ها: ناول آی‌بی‌آم IBM
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام