۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۴

دلایل تاخیر اپراتور سوم از زبان وزیر

ایتنا - وزیر ارتباطات دلایل تاخیر اپراتور سوم تلفن همراه را اعلام کرد.
دلایل تاخیر اپراتور سوم از زبان وزیر


اپراتور سوم تلفن همراه باید بر اساس مفاد پروانه، واگذاری سیم‌کارت‌هایش را از ابتدای خردادماه آغاز می‌کرد که با وجود اخطار از سوی رگولاتوری، هر بار وعده واگذاری محقق نشد تا اینکه مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی از توزیع سیم‌کارت‌های نسل سوم توسط این اپراتور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه تاخیر اپراتور سوم تلفن همراه برای واگذاری سیم‌کارت در شرایطی بود که رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - اخیرا اعلام کرد: تعهد اپراتور طبق پروانه اول خردادماه ۹۰ بود و علت تاخیر به موارد متعددی مربوط می‌شود.

به گفته رضا تقی‌پور یکی از مشکلات آن است که در تهران و کرج برای راه‌اندازی بعضی سایت‌ها مشکل داریم و بسیاری از تجهیزات در انبار اپراتور سوم وجود دارد که اجازه نصب ندارند.

به گزارش ایسنا وزیر در حالی به سوال نمایندگان مجلس پاسخ داده که پس از خلف وعده اپراتور سوم تلفن همراه برای ارائه سیم‌کارت‌هایش، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرده بود که در مواجهه با تخلفات مطابق مفاد و تعهدات پروانه‌های صادر شده اقدام کرده و درصورت انجام هر تخلفی، بدون هیچ ملاحظه‌ای بر اساس قوانین برخورد می‌کند.

پس از آن اعلام شد که پرونده اپراتور سوم تلفن همراه به بخش حقوقی رگولاتوری ارجاع شده و قرار بر این بود که بر اساس مفاد پروانه، رگولاتوری در قالب بندهای جریمه‌ای هم‌چون کاهش مدت زمان پروانه و جریمه نقدی با اپراتور سوم برخورد کند.

در این راستا مدیر کل ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه خواستار تحمل و بردباری بیش‌تر اهالی مطبوعات و ذی‌نفعان درباره این پروژه ملی شد و گفته بود: طی ماه‌های آینده خبرهای خوشی در این بخش اعلام خواهد شد.

در این میان اپراتور سوم هم به حرف آمد و مدیر کل برند و ارتباطات تأمین تله‌کام در تشریح آخرین برنامه‌های تامین تله‌کام برای واگذاری سیم‌کارت در کشور و اخبار مختلف پیرامون راه‌اندازی این شبکه اظهار کرد: به طور قطع تمامی تلاش صورت می‌گیرد تا به کلیه تعهدات به نحو مطلوبی عمل شود؛ هم اکنون اتفاقات بسیار خوبی در حال انجام است که این نوید را می‌دهد که پس از تست‌های نهایی و اخذ مجوزهای لازم، سیم‌کارت‌های تامین تله کام با پوشش کیفی و کمی مورد تعهد توزیع شود.

شاهین آرپناهی به مشکلات موجود در راه‌اندازی این شبکه اشاره کرد و با بیان اینکه در بحث فاینانس با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم، گفته بود: بخشی از مشکلات راه‌اندازی این شبکه وابسته به مسائل فاینانس بوده است که با مساعدت‌های نهادهای مربوطه این مشکلات به حمدالله در حال مرتفع شدن است و سازندگان تجهیزات نیز به تعهدات خود عمل کرده‌اند و شبکه در حال گسترش است.

به گزارش ایسنا او هم‌چنین از مساعدت‌های وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در جهت حل مشکلات تشکر کرد و با تاکید براینکه هم اکنون و در این مقطع با رفع برخی مشکلات مدیریتی قدم‌های بسیار خوبی در این پروژه برداشته شده و بسیاری از مشکلات در حال حل است، خواستار تحمل و بردباری بیش‌تر اهالی مطبوعات و ذی‌نفعان درباره این پروژه ملی شد و خاطرنشان کرد: طی ماه‌های آینده خبرهای خوشی در این بخش اعلام خواهد شد.
کد مطلب: 20054
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام