۱
۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۹
مدیر کل دفتر بررسی‌های فنی خبر داد:

بررسي مقدمات به‌كارگيري فناوری LTE

ایتنا - بررسي فناوری LTE در سرويس‌هاي نسل چهارم تلفن همراه كه در دنيا مطرح است، جزو برنامه‌ها و مطالعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كشور قرار دارد.
بررسي مقدمات به‌كارگيري فناوری LTE

به گزارش ایتنا، حسين فلاح جوشقاني - مدير كل دفتر بررسی های فني و اقتصادي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان، با بيان اين مطلب اظهار كرد: فناوري LTE به باند فركانسي نياز دارد كه كارهايی براي تخليه باند فركانسي براي اين منظور و پياده‌سازي اين فن‌آوري انجام شده و در حال انجام است.

وي اظهار كرد: بررسي و مطالعه سرويس‌هاي نسل چهارم تلفن همراه نيز از ديگر مواردي است كه در دست بررسي و مطالعه است كه نتايج آن بعد از جمع‌آوري و تصميم‌گيري به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ارجاع داده مي‌شود.

فلاح جوشقاني گفت: در حال حاضر اپراتورهاي اول و دوم تلفن همراه نسل ۲.۷۵ تلفن همراه را ارائه مي‌دهند و اپراتور سوم نيز قرار است سرويس‌هاي نسل سوم را ارائه دهد و ممكن است اپراتور جديدي نسل چهارم تلفن همراه را ارائه دهد كه اين موضوعات در دست بررسي است.

مدير كل دفتر بررسي‌هاي فني و اقتصادي در ادامه ابراز كرد: از ابتداي سال جاري كارها و اقدامات لازم براي اين منظور در دست انجام است.

ارائه فناوري LTE به رونق خدماتي مانند تلويزيون همراه و ديگر سرويس‌هاي چند رسانه‌يي برروي گوشي‌هاي تلفن همراه منجر شده است؛ بعد از گذشت مدتي طراحان فن‌آوري LTE با ارتقاي آن فناوري تازه‌اي موسوم به LTE Advanced يا (Long-term-evolution Advanced) را ابداع كردند.

اين فناوري كه با استانداردهاي مصوب خدمات نسل چهارم تلفن همراه انطباق و سازگاري كامل داشت، در پاييز سال ۲۰۰۹ تكميل شد و انتظار مي‌رود استفاده عمومي از آن در سال ۲۰۱۲ آغاز شود.

طراحان اين فناوري مدعي هستند كه قصد دارند سرعت تبادل ديتا با استفاده از LTE Advanced را حتي از استانداردهاي مصوب اتحاديه بين‌المللي مخابرات نيز فراتر ببرند.

بايد توجه داشت كه اين فناوري با اصلاح شبكه‌هاي LTE برروي همان شبكه‌ها قابل استفاده و به‌كارگيري است و لذا استفاده از آن مستلزم صرف هزينه هاي كمتر براي به‌روزرساني است.
کد مطلب: 20053
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
اطلاعیه اوپراتور نسل 4 ایران در آینده:
ما به مردم شریف ایران سرعت باور نکردنی 1 مگ رو ارائه میدیم.آقا در کل جهان بی نظیره.1 مگ رو هوا.بدو بدو که حراجش کردم
تعرفه : کیلوبایتی خدا تومان!!!