۰
plusresetminus
جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۰۵
گوگل دوباره شکست خورد؟

ترافیک گوگل پلاس 60 درصد کاهش یافت

ایتنا – به رغم استقبال خیره‌کننده اولیه از گوگل پلاس، اکنون به نظر می‌رسد شرکت گوگل شکست دیگری را در زمینه شبکه‌های اجتماعی شاهد است.
ترافیک گوگل پلاس 60 درصد کاهش یافت

با وجود تبلیغات بسیار و نیز اخبار و تحلیل‌های متعددی که راجع به ویژگی‌ها و ابتکارات شبکه اجتماعی گوگل موسوم به گوگل پلاس (+Google) توسط خبرگزاری‌ها منتشر شده است، به نظر می‌رسد ستاره بخت این شبکه اجتماعی با شتاب رو به افول نهاده است.

این در حالی است که گوگل برای افزایش تعداد کاربران گوگل پلاس تلاش‌های زیادی به خرج داده که از آن جمله می‌توان به عمومی کردن این سرویس اشاره کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، گوگل در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور ۱۳۹۰) استفاده از این شبکه اجتماعی را بدون نیاز به دعوت‌نامه، برای همگان عمومی کرد ولی به نظر می‌رسد این ترفند هم کارساز نشد و ریزش تعداد کاربرانی که دیگر به گوگل پلاس برنگشتند، افزایش یافت.

شگفت آن که گوگل پلاس در همان ابتدای کار، با استقبال خیره‌کننده کاربران اینترنت روبرو شد.

به عنوان مثال پس از حذف لزوم دریافت دعوت‌نامه برای عضویت در این شبکه اجتماعی، ترافیک اینترنتی وب سایت گوگل پلاس بیش از ۱۲۰۰ درصد افزایش یافت؛ چیزی که به نظر می‌رسد باید از آن به عنوان یک موفقیت کوتاه مدت نام برد.

به تازگی موسسه چیتیکا (Chitika) که در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌ها فعالیت می‌کند، از افت ۶۰ درصدی ترافیک گوگل پلاس خبر داده است.

به این ترتیب طبق شواهد موجود، گوگل برای چندمین بار در جلب و نگه داشتن کاربران یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی خود شکست خورده است.

شرکت گوگل تاکنون تلاش‌های ناموفق بسیاری را در خصوص راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی شاهد بوده که گوگل باز (Google Buzz) یکی از آنهاست.

بر اساس این گزارش، شرکت چیتیکا دلیل بدبیاری‌های گوگل پلاس را در رقیب آن یعنی فیس‌بوک می‌داند.

در واقع کاربران در حال حاضر از فیس‌بوک استفاده می‌کنند و گوگل چیز ویژه و فوق‌العاده‌ای به آنان ارائه نمی‌دهد که فیس‌بوک فاقد آن باشد.

فیس‌بوک در حال حاضر بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

چیتیکا با اشاره به اضافه شدن دکمه +۱ در کنار تمام نتایج جست‌وجو در گوگل و نیز ارائه قابلیت چت ویدئویی (Hangout) به سایت گوگل پلاس، معتقد است اگر گوگل بتواند به نوآوری‌های خود در این شبکه اجتماعی ادامه دهد، شاید بتواند با فیس‌بوک رقابت جدی و مقتدرانه‌ای به راه اندازد.
کد مطلب: 19982
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام