کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش لینک‌ها و صفحات اینترنتی آلوده با موضوع مرگ استیو جابز و آینده شرکت Apple

سايت خبری ايتنا , 19 مهر 1390 ساعت 10:04

ایتنا - نخستین و مهم‌ترین صفحه مخرب اینترنتی در شبکه های اجتماعی، با موضوع یادبود استیو جابز، تنها پس از گذشت چند ساعت از مرگ وی و با عنوان “R.I.P Steve Jobs” ساخته شده بود.





شرکت‌های امنیت اینترنت هشدار می‌دهند که با گذشت چند روز از درگذشت استیو جابز، بنیان گذار شرکت Apple، تعداد لینک‌های مخرب و صفحات اینترنتی آلوده، که این موضوع را بهانه ای برای انتشار ویروس‌های اینترنتی کرده‌اند، رو به افزایش است.

به گزارش ایتنا، بر اساس اعلام شرکت Panda Security، کاربران با کلیک بر روی این لینک‌ها و بازدید از صفحات آلوده، در واقع به پایگاه های مخرب حاوی فایل‌های ویروسی و یا صفحات مربوط به کلاهبرداری های آنلاین هدایت می‌شوند و رایانه های خود را در معرض حملات شدید اینترنتی قرار می‌دهند.

PandaLabs، مرکز تحلیل و بررسی تهدیدهای رایانه ای، گزارش داده که افزایش لینک‌ها و صفحات آلوده، به ویژه در شبکه های اجتماعی مشهور مانند فیس‌بوک، از سرعت بالاتری برخوردار است.

نخستین و مهم‌ترین صفحه مخرب اینترنتی در شبکه های اجتماعی، با موضوع یادبود استیو جابز، تنها پس از گذشت چند ساعت از مرگ وی و با عنوان “R.I.P Steve Jobs” ساخته شده بود.

در این صفحه از کاربران درخواست می‌شد تا با گذاشتن پیام یادبود برای بنیان‌گذار فقید شرکت اپل، از شانس دریافت یک آی پد رایگان نیز برخوردار شوند، زیرا برای کاربرانی که به عضویت فعال این صفحه درمی آمدند، ۵۰ عدد آی پد رایگان در نظر گرفته شده بود.

گزارش‌های پاندا نشان می‌دهد که به طور متوسط و در هر ثانیه، ۵ کاربر اینترنت عضو این صفحه مخرب می‌شدند و تا لحظه بسته شدن آن، صفحه جعلی یادبود استیو جابز، تنها پس از چند روز دارای بیش از ۹۰ هزار کاربر فعال بود.

هم چنین دست کم ۲۵ هزار کاربر، تنها در عرض هشت ساعت پایانی فعالیت این صفحه روی لینک آلوده مربوط به دریافت رایگان آی پد کلیک کرده و به صفحات مخربی هدایت شده‌اند که در آن‌ها با کلاهبرداری های آنلاین و آسیب پذیری‌های شدید امنیتی مواجه گردیده‌اند.

پاندا به کاربران اینترنت سرتاسر جهان توصیه کرده است که با توجه به پراکندگی لینک‌ها و صفحات آلوده مشابه در اینترنت، از کلیک کردن بر روی لینک‌های مشکوک و ناشناس خودداری کرده و یا دست کم رایانه های خود را به نسخه رسمی نرم افزارهای ضدویروس با قابلیت جستجوی امن در اینترنت مانند Panda Internet Security ۲۰۱۲ مجهز کنند.


منبع خبر: Panda Security Press Room

اسماعیل ذبیحی- اطلاع رسانی شرکت امنیتی پاندا در ایران


کد مطلب: 19938

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19938/افزایش-لینک-ها-صفحات-اینترنتی-آلوده-موضوع-مرگ-استیو-جابز-آینده-شرکت-apple

ايتنا
  https://www.itna.ir