۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۵
حعفر آبادی:

انتخابات باید با نظارت دقیق برگزار شود

ایتنا - جعفر آبادی: به نظر می‌رسد آیین نامه برگزاری اطلاعات با کمی تعجیل تدوین گردیده است.
احمد جعفر آبادی، مدیر عامل شرکت توانش و نامزد گروه پیشنهاد20
احمد جعفر آبادی، مدیر عامل شرکت توانش و نامزد گروه پیشنهاد20



احمد جعفر آبادی، مدیر عامل شرکت توانش و نامزد سومین دور هیئت مدیره انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و نامزد انتخایاتی این سازمان و عضو پیشنهاد ۲۰ درباره تحلیل وضعیت کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و به طور خاص افتاو شبکه در کشور و دورنمای آن گفت: گسترش روزافزون اقبال عمومی به استفاده از خدمات الکترونیکی و تولید کنندگان محتوی اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی به ارائه اطلاعات خود با استفاده از فن آوری اطلاعات حاکی از رشد سریع فرهنگ استفاده از این فن آوری در بین استفاده کنندگان و تولید کنندگان اطلاعات در کشور دارد. نتیجه طبیعی این رشد فرهنگی احساس نیاز هرچه بیشتر به تبادل اطلاعات و در نتیجه رونق کسب و کار در حوزه شبکه‌های کامپیوتری شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از itobserver، از طرف دیگر نیاز روزافزون در به اشتراک گذاری اطلاعات، کانون‌های اطلاعاتی متعددی در کشور ایجاد نموده است. محتوای این کانون‌های اطلاعاتی گاهاً اطلاعات به شدت شخصی افراد بوده و یا اطلاعاتی است که برای یک بنگاه و نهاد اقتصادی/سیاسی/نظامی و.... بسیار پراهمیت است. طبیعی است که صیانت از این اطلاعات در مقابل استفاده‌های غیر مجاز و سوء استفاده از آن‌ها به بزرگ‌ترین دغدغه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آن‌ها تبدیل شود. امری که علی‌الاصول باید موجب رونق کسب و کار در حوزه افتا شود.

متأسفانه متناسب با رشد جهشی تقاضا در کسب و کار شبکه و ارائه راه حل‌های تأمین امنیت آن با رشد ساز و کارهای لازم برای پاسخگویی به نیاز بازار همراه نبوده است. به عنوان مثال علیرغم افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط، به دلیل عدم تناسب نیازهای بازار با محتوی آموزشی، در این حوزه شدیداً کمبود وجود نیروی انسانی خبره و کارآمد احساس می‌شود. عدم بکارگیری نیروهای توانمند در این کسب و کار باعث سردرگمی کارفرمایان و مجریان حقیقی و حقوقی در امکان سنجی و طراحی ودر نتیجه پیاده سازی طرح‌ها می‌شود.

عدم تعریف و رعایت استاندارد کالاهای مصرفی در حوزه شبکه که عمدتاً وارداتی هستند، عدم وجود مراجع متخصص برای حل اختلافات کارفرمایان و مجریان، عدم وجود برنامه مشخص برای مقابله با مشکلات ناشی از تحریم‌ها و ضوابط و قوانین سخت و پیچیده در واردات کالاهای مصرفی مورد نیاز و ده‌ها موارد دیگر معضلاتی هستند که رفع ان‌ها نیاز به تعیین ساز و کارهای مناسب توسط متخصصان امور دارد.

آینده این کسب و کار بالقوه پر رونق بستگی به سرعت مضاعف در تأمین بسترهای لازم برای بالفعل نمودن آن‌ها دارد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با این تحلیلی که در خصوص وضعیت شبکه و افتا در کشور داشته‌اید آیا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ساز و کارهای بازاردر این حوزه تأثیر گذار خواهد بود یا خیر؟ گفت: تاکنون اقدامات مفیدی در این رابطه در سازمان نظام صنفی صورت پذیرفته است. اما همان‌گونه که عرض شد رشد جهشی تقاضا همیشه نیازمندی‌های جدید پدید آورده و ساز و کارهای جدیدی را طلب می‌نماید. برای تأثیر گذاری نظام صنفی رایانه در این خصوص دارا بودن اختیارات قانونی بیشتر و همکاری تماما اعضای صنف فعال در این صنف و وحدت رویه آن‌ها در مقابل مشکلات در پیش روی این کسب و کار الزامی است. اگر اعضا منافع خود را در منافع جمع احساس کنند این تأثیرگذاری مؤثرتر خواهد بود. وظیفه ایجاد این احساس در اعضا به نظرم بیشتر متوجه همکاران در سازمان نظام صنفی رایانه و کمیته مربوطه است.

جعفر آبادی در خصوص اهداف و برنامه‌های خود به عنوان یکی از نامزدهای شاخه شبکه و افتا در انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: به اعتقاد من جلب اعتماد اعضا و ایجاد روحیه کار جمعی برای پیشبرد اهداف جمعی بزرگ‌ترین هدف است. قویا اعتقاد دارم یک فرد و یک تیم به تنهایی قادر به معجزه کردن نیست. تلاش در سایه تفکر جمعی آحاد اعضای صنف، عمل بر اساس منطق و منافع جمع و پیگیری مطالبات منطقی و قانونی اعضا به صورت مستمر باید سرلوحه منتخبین قرار گیرد. نقشه راه پیشنهاد ۲۰ را که با تلاش جمعی از همکاران، دلسوزان و متخصصان این حوزه تعریف شده است را اهداف جامعی می‌دانم که نیل به آن‌ها می‌تواند راه‌گشای مشکلات همکاران و اعضا باشد. در حوزه شبکه و افتا کمک و ایجاد تسهیلات برای فعالان در بخش آموزشی و تربیت نیروی انسانی متخصص، مرور و بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها با هدف حمایت و تأمین منافع صنف، تلاش برای رفع مشکلات قانونی و کاهش پیچیدگی‌های اداری در امر واردات تجهیزات مرتبط، کمک به ایجاد زمینه‌های لازم برای هر چه بیشتر بومی سازی محصولات و راه حل‌های امنیتی، تکمیل و تصحیح ساختار فعلی به منظور مشارکت حداکثری اعضا در تصمیم سازی، تثبیت موقعیت صنف در امر داوری و رسیدگی به اختلافات تخصصی و در آخر ایجاد فضای رقابتی سالم بین اعضا در محیط کسب و کار از جمله اهداف و برنامه‌های اینجانب است.

وی درباره این موضوع که چه نکاتی باید در برگزاری انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دیده شود؟ نیز گفت: به نظر می‌رسد آیین نامه برگزاری اطلاعات با کمی تعجیل تدوین گردیده است. لذا شایسته است مجریان انتخابات ساز و کارهای نظارتی مناسب برای هرچه سالم‌تر برگزار شدن آن اتخاذ نموده و زمینه را برای بروز خطاهای انسانی به حداقل برسانند. سعه صدر مسئولان برگزاری انتخابات و انعطاف پذیری آنان در قبال پیشنهادات اجرایی و قابل انجام شرکت کنندگان برای کنترل و نظارت بیشتر بر پروسه رای گیری را در این خصوص الزامی می‌دانم.
کد مطلب: 19829
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام