۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۹

هماهنگی بینگ با کاربران

ایتنا - موتور جستجوی مایکروسافت با کاربر هماهنگ می‌شود.
هماهنگی بینگ با کاربران

مایکروسافت با هدف رقابت با گوگل سرویس جدیدی را راه اندازی کرده است که با کاربران هماهنگ می‌شود و می‌تواند اطلاعات شخصی شده را به وبگردان ارائه کند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، مایکروسافت با امید به اینکه عملکردهای جدید بتوانند کاربران وب را به سوی «بینگ» جلب کنند به نوآوری‌های خود بر روی این جستجوگر ادامه می‌دهد.

در این راستا، غول نرم افزاری دنیا یک به‌روزرسانی مهم با عنوان Adaptive Search (جستجوی سازگار) را برای این موتور جستجو عرضه کرده است.

این عملکرد جدید به «بینگ» اجازه می‌دهد که مدل‌ها و سلایق کاربر را یادبگیرد و نتایج جستجوی خود را برپایه جستجوهای گذشته کاربر ارائه کند.

به عبارتی دیگر، این سیستم جستجوهای شخصی شده را در اختیار وبگردان قرار می‌دهد. برای مثال، کاربری که موضوع «استرالیا» را جستجو می‌کند به طور عادی محتوا‌ها و عکس‌های مربوط به این کشور را به عنوان نتیجه جستجو دریافت می‌کند، اما اگر این کاربر عادت داشته باشد فیلم جستجو کند بینگ نتایج جستجوهای مربوط به فیلم «استرالیا» (محصول ۲۰۰۸) و نه نتایج مربوط به کشور استرالیا را ارائه می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ماه آگوست جستجو با بینگ در آمریکا ۲۹ درصد رشد داشته است. این رشد یک روند آهسته اما ثابت داشته است.

Adaptive Search که به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت برپایه «کوکی‌ها» نتایج شخصی شده را عرضه می‌کند و جستجو‌ها و عادات رفتاری کاربر را به مدت ۲۸ روز حفظ خواهد کرد.
کد مطلب: 19625
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام