۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۰

رونمایی از دستاوردهای بومی‌سازی نوکیا در ایران

ایتنا - نوکیا از آخرین دستاوردهای خود در راستای بومی‌سازی اکوسیستم موبایل در ایران پرده‌برداری کرد.
رونمایی از دستاوردهای بومی‌سازی نوکیا در ایران



در این مراسم جمعی از اصحاب رسانه، بلاگرهای حوزه موبایل، برنامه‌نویسان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف حضور به‌هم رساندند و با جدیدترین دستاوردهای بومی‌شده نوکیا آشنا شدند.

به گزارش ایتنا، این همایش با سخنرانی فروهر فروتن، مدیرکل نوکیا در ایران، با موضوع اکوسیستم موبایل در ایران آغاز شد.

وی درمورد نقش فعالانه این شرکت در ارتقای اکوسیستم موبایل سخن به میان آورد.

فروتن ارتباط هر چه نزدیک‌تر با مشتریان و فروشندگان را از اهداف اصلی این شرکت دانست و ایجاد بسترهای آنلاین و پلت‌فرم بومی را به عنوان راهی برای رسیدن به این هدف عنوان کرد.

فروهر فروتن اعلام کرد نوکیا در ایران تصمیم دارد با همکاری اپراتورها، مراکز علمی و دانشگاهی و کسب و کارهای دیگر در چهارچوب مقررات کشوری، برنامه‌نویسان را هرچه بیشتر به پلت فرم برنامه‌نویسی نوکیا (Qt) جذب کرده و درعین حال، امکان دسترسی کاربران به برنامه‌های فارسی را هرچه بیشتر میسر کند.

در بخش بعدی این همایش، دکتر باقری مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف در مورد جشنواره نوآوری‌های تلفن همراه ایران و نقش نوکیا در آن گفت: «از اهداف این کنفرانس شناسایی تیم‌های جوان و شرکت‌ها برای ارائه خدمات بر روی موبایل، استخراج ایده‌های نو یا بومی شده برای اجرایی کردن، ایجاد پیوند بین ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه و صاحبان فکر برای زمینه‌سازی رشد تیم‌های جوان و ارتقای سطح خدمات و آشنایی سیاست‌گذاران و صاحب‌نظران کشور و همچنین مردم با فناوری‌های تلفن همراه است که با همکاری نوکیا به عنوان حامی ویژه برای دومین سال سعی در تحقق آن داریم.»

پس از آن مدیربازایابی نوکیا، وحید کاظمی نجف‌آبادی، نیز بسترهای آنلاین نوکیا در ایران را معرفی کرد. این بسترها، سایت فارسی نوکیا و صفحه دانلود نرم‌افزار هستند.

وحید کاظمی سایت فارسی نوکیا را یکی از پربازدیدترین سایت‌ها در خاورمیانه و تلاشی برای بومی‌سازی در راستای کمپین‌های نوکیا در منطقه اعلام کرد و افزود نوکیا درحال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از احتیاجات کاربران ایرانی و ابتکارات بومی مانند مسیریابی است.

صفحه دانلود نرم‌‎افزار نیز یک پورتال نرم‌افزاری جدید به عنوان بخشی از بستر بومی و ایجاد همکاری بیشتر با برنامه‌نویسان موبایل اعم از شرکت‌ها و افراد است.

علاوه بر این، نوکیا تصمیم دارد در ایران مسابقه‌ای برای برنامه‌نویسان ایجاد کند و برای برنامه‌نویسانی که بهترین برنامه‌های بومی را برای پلت‌فرم نوکیا می‌سازند جوایزی ارزنده درنظر می‌گیرد.

بهترین برنامه‌ها پس از تایید کارشناسان نوکیا این شانس را دارند که در سایت‌های نوکیا مورد دسترسی همگان و دانلود قرار گیرند.

و در آخر حمیدرضا نیکدل، مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران خبرنامه نوکیا را اولین پل ارتباطی و خبررسانی رسمی نوکیا در ایران برای ارتباط نزدیک با مشتریان و فروشندگان نامید.

وی از "وبلاگ گفتگو"، goftogoo.nokia.ir اولین بلاگ رسمی نوکیا پرده‌برداری کرد و آن را پلی برای ارتباط و تعامل بیشتر مشتریان با نوکیا خواند.

وی افزود کاربران علاوه بر دسترسی به اخبار رسمی نوکیا به زبان فارسی، می‌توانند نظرات و ایده‌های خود را ارائه دهند و با نوکیا در ارتباط نزدیک باشند.

این مراسم با سؤال و جواب میهمانان به پایان رسید.
کد مطلب: 19620
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام