۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۹
معاون سازمان تعزیزات حکومتی کشور:

نظارت بر بازار بازی‌های رایانه‌ای باید بیشتر شود

ایتنا - معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه نظارت بر بازار عرضه بازی‌های رایانه‌ای کافی نیست گفت: نظارت‌ها بر این بخش باید بیشتر شود.


به گزارش ایتنا، نظر علی حاجی پاشا با تاکید بر اینکه امروزه قاچاق بازی‌های رایانه‌ای با هدف ضربه زدن به ارزش‌ها و باورهای دینی جوانان در قالب جنگ نرم رواج یافته است، افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از عرضه بازی‌های رایانه‌ای خارجی، وجود نظارت بیشتر بر این حوزه است.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه با بیان اینکه نظارت بر بازار بازی‌های رایانه‌ای و جلوگیری از رشد قاچاق این کالای فرهنگی نیازمند همکاری و هماهنگی مناسب میان سازمان‌های ذی ربط است گفت: بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی به طور مستمر بر بازار عرضه کالا‌ها به ویژه کالاهای فرهنگی نظارت کرده و در صورت مشاهده تخلف با خاطیان برخورد می‌کنند.

حاجی پاشا همچنین با تاکید بر ایجاد شورای نظارت بر بازار بازی‌های رایانه‌ای افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی گیم در کشور می‌تواند با ایجاد شورایی متشکل از نمایندگان وزارت ارشاد، سازمان تعزیرات، وزارت بازرگانی و سایر نهادهای ذی ربط، نظارت‌ها را بر بازار بازی‌های رایانه‌ای در کشور تقویت کند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه مجازات‌های تعیین شده برای قاچاقچیان و عرضه کنندگان بازی‌های رایانه‌ای قاچاق در بازار کشور باید بازدارنده باشد تاکید کرد: قاچاقچیان بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور و این عرصه، ارزش‌ها و باورهای دینی و ملی نوجوانان و جوانان کشور را با وارد کردن و عرضه بازی‌های رایانه‌ای خارجی خدشه دار می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی کشور همچنین به والدین کودکان و نوجوانان توصیه کرد تنها بازی‌های را خریداری کنند که مورد تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است و از خرید بازی‌های رایانه‌ای قاچاق که تاییدیه وزارت ارشاد را ندارند، خودداری کنند.

حاجی پاشا همچنین از والدین و مردم خواست در صورت مشاهده بازی‌های رایانه‌ای قاچاق در بازار، مراتب را به سازمان تعزیرات حکومتی یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان این حوزه برخورد شود.
کد مطلب: 19511
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام