کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شكايت جديد اپل

جنگ اپل و گوگل بر سر سيستم عامل اندرويد

18 شهريور 1390 ساعت 20:15

ايتنا - دادگاه متوجه شد كه اين برنامه توسط يكي از مهندسان سابق شركت اپل كه در حال حاضر در استخدام گوگل است، به سرقت رفته است.






اپل مدعي است كه فناوري اصلي به كار رفته در سيستم عامل اندرويد گوگل از ابداعات اين شركت است.

روزنامه لوموند با استناد به متن شكايت‌نامه اپل از اچ‌تي‌سي نوشت كه اپل از سال ۲۰۰۲، حقوق مربوط به ثبت اختراعي را كه پايه اندرويد است به ثبت رسانده است.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم دادگاه آمريكا در ابتداي بازگشايي پرونده شكايت اپل گمان كرد كه اچ‌تي‌سي اين اختراع را از اپل دزديده است، اما بررسي‌هاي بيشتر نشان داد اين سيستم عامل اندرويد است كه به اين فناوري مجهز است.

آنها همچنين متوجه شدند كه اين برنامه توسط يكي از مهندسان سابق شركت اپل كه در حال حاضر در استخدام گوگل است، به سرقت رفته است.

اندي رابين كه در فاصله سال هاي ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ در اپل كار مي‌كرد، همان مدير محصول و مخترع سيستم عامل اندرويد است.
رابين پس از آن به‌عنوان ناظر بخش سيستم عامل به استخدام گوگل درآمد.

وكلاي اپل در متن شكايت‌نامه خود نوشته‌اند كه رابين وقتي اوايل سال ۱۹۹۰ در اپل بعنوان يك مهندس تازه كار مشغول فعاليت بود، به طور مستقيم به اين اختراع دسترسي داشت و در جريان تمام كارهاي صورت گرفته در آن بود، پس جاي تعجب نيست كه اين اختراع در سيستم عامل اندرويد مورد استفاده قرار گرفته باشد.

اپل تاكنون دادگاه‌هاي موفقي در برابر توليد‌كنندگان محصولات تحت سيستم عامل اندرويد داشته است، اما تاكنون به طور مستقيم با گوگل درگير نشده است.


کد مطلب: 19481

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19481/جنگ-اپل-گوگل-سر-سيستم-عامل-اندرويد

ايتنا
  https://www.itna.ir