۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۰

از زندگي تا كار در خانه و مزارع هوشمند!

ایتنا - رؤياي محققان براي ساخت «شهرهاي هوشمند» واقعي مي‌شود
محققان آلمان، تصمیم به ساخت شهرهای هوشمندی گرفته‌اند که در آن تمام دستگاه‌های موجود در مناطق شهری به طور هوشمندانه با یکدیگر در ارتباطند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، ستون یک شهر هوشمند، شبکه ارتباطی متشکل از حسگرهایی است که جریان داده‌ها و یا علائم را دریافت و تجزیه و تحلیل کرده و سپس انتقال می‌دهد. بدین ترتیب، چنین حسگرهایی، هم به عنوان گیرنده و هم انتقال دهنده عمل می‌کنند.

ارتباطات شبکه‌ای شامل کارکرد به صورت بی‌سیم از طریق ارتباطات رادیویی و تجزیه و تحلیل داده‌های ورودی است.

به طور مثال سیستم کنترل «خانه هوشمند» در مراکز تجاری، امکان شبکه کردن تمام انواع دستگاه‌ها و تنظیم آنها به طور خودکار برای تطبیق با تقاضاها را فراهم می‌سازد و در نتیجه باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی به میزان ۱۵ درصد می‌شود.

به دنبال «خانهٔ هوشمند»، ساخت «بیمارستان هوشمند» و یا «مزرعهٔ هوشمند» و حتی سیستم‌های هوشمند متناسب با شبکه‌های تلفن همراه نیز می‌تواند بزودی امکان‌پذیر شود.

سیستم‌های خدمات سلامتی نیز از شبکه‌های هوشمند تلفن همراه و حسگر، در زمانی که باید به بیماران، اطلاعاتی متناسب با نیازهای مراقبت سلامتیشان داده شود، بهره‌مند می‌شوند.

علاوه بر این، حسگرهای بدن می‌توانند وضعیت سلامتی افراد را ارزیابی کرده و در صورت لزوم به طور خودکار با اورژانس تماس برقرار کنند.

دستگاه‌های مجهز به حسگر باید به تغییرات نامحسوس در محیط اطرافشان واکنش نشان داده و به نحوی کارآمد و تغییر پذیر، کیفیت علائم دریافتی را تنظیم کرده و سپس آن‌ها را انتقال دهند.

محققان قادر به شبیه‌سازی یک شهر هوشمند با ترکیب انواع مختلفی از دستگاه‌هایی که نسخه‌های اولیه‌ای از شبکه‌های نمونه و کوچک را به کار می‌گیرند، خواهند بود.
کد مطلب: 19412
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام