۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۰

MobileWorks، مفهومی نوین در جمع‌سپاری

ایتنا – MobileWorksپروژه‌ای است که می‌کوشد یک رابط خودکار بین انسان و رایانه فراهم آورد.
MobileWorks، مفهومی نوین در جمع‌سپاری




MobileWorksپروژه‌ای است که می‌کوشد از طریق تلفیق برنامه‌های رایانه‌ای با عملکرد انسان‌ها، مفهوم جمع‌سپاری را یک گام به پیش ببرد.

جمع‌سپاری (Crowdsourcing) به معنای انجام عملی است که قبلاً به طور سنتی به وسیله یک کارمند و یا تحت یک قرارداد انجام می‌شده است، ولی هم‌اکنون به یک جمع ناشناخته و عموماً بزرگی از افراد، تحت یک فراخوان برون‌سپاری می‌شود.

سایت‌های پرسش و پاسخ اینترنتی که کاربران با استفاده از آنها می‌توانند پرسش‌های خود را مطرح و به بهترین پاسخ‌های دریافتی، حق‌الزحمه پرداخت کنند، نمونه‌ای از جمع‌سپاری به شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا به نقل از شماران سیستم، MobileWorksدارای یک تیم انسانی است که در انتظار دریافت سفارش شغلی از طریق تلفن‌های همراه یا رایانه‌های خود هستند.

پس از اینکه کارفرما درخواست خود را ارسال نمود، توسعه‌دهندگان برنامه این سفارش را به کارمندان MobileWorksمی‌فرستند.

این پروژه در حوزه‌های مختلفی می‌تواند مفید و کاربردی باشد.

به عنوان مثال یک نویسنده قبل از انتشار کتاب خود می‌تواند با استفاده از MobileWorks آن را به گروهی از ویرایشگرها ارسال کند.

این افراد پس از مطالعه بخش‌های مشخص شده، نظر خود را اعلام کرده و می‌گویند که جملات کتاب خوب و قابل نشر است یا باید در قسمت‌هایی از آن تغییراتی اعمال شود.

انجام خدمات روخوانی متون ترجمه شده که اصطلاحاً proof reading نامیده می‌شود نیز نمونه‌ای دیگر از کارهایی است که می‌توان آن را به این پروژه واگذار کرد.

در این حالت با استفاده از MobileWorks، متن ترجمه شده به گروهی از ویراستاران واقعی (انسان) ارسال شده و آنها نظرات خود را اعمال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، MobileWorksمشابه برنامه Mechanical Turk آمازون است که به کارمندان وظایف روزمره‌ای را محول می‌نماید.

مشارکت‌کنندگان در این طرح و در واقع کسانی که می‌کوشند از این سرویس درآمد کسب کنند، اغلب شهروندان کشورهای در حال توسعه نظیر هند و پاکستان هستند.

بنا به گفته تک کرانچ، شاغلان MobileWorksروزانه با دو الی سه ساعت کار، چهار دلار درآمد به دست می‌آورند.

این میزان دو برابر مبلغی است که این افراد در صورت اشتغال در کارگاه‌های بهره‌کشی و غیرانسانی، کسب می‌کنند.
کد مطلب: 19396
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام