۱
۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۱
تلفیق طنز و سیاست

نگاه طنزآلود کاربران عرب به حوادث لیبی

ایتنا – برخی کاربران اینترنتی با وجود شرایط دشوار حاکم بر لیبی و دیگر کشورهای عربی، نظرات خود را در قالب طعنه و کنایه بیان می‌کنند.
کاربران اینترنتی قذافی را مسخره می‌کنند.
کاربران اینترنتی قذافی را مسخره می‌کنند.



در حالی که این روزها لیبی اوضاع متفاوتی را تجربه می‌کند و مردم این کشور با شرایط رقت‌باری مواجه هستند، برخی کاربران اینترنتی از منظر دیگری به این قضیه می‌نگرند.

به گزارش ایتنا، نگاه طنزآلود کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر به لیبی و برخی کشورهای عربی دیگر، توجه شبکه ام‌بی‌سی را به خود جلب کرده است.

به گزارش این شبکه، به عنوان مثال چندی پیش یک خبر فوری در اینترنت منتشر شد مبنی بر این که قذافی گفته حاضر است خود را تسلیم انقلابیون کند ولی به این شرط که جایزه‌ای که برای دستگیری وی تعیین کرده‌اند، به خود وی برسد!

در پیامی دیگر گفته شد سیف الاسلام پسر معمر قذافی با رادیو تماس گرفته و پخش آهنگ بابا فین (بابا کجاست) را خواستار گشته است.

این آهنگ توسط یکی از خوانندگان مشهور لبنانی اجرا شده است.

یک کاربر خوش‌ذوق به نام Elna۷as_Pasha هم گفته: رئیس‌جمهور مخلوع شنیده بودم... رئیس‌جمهور فراری شنیده بودم... رئیس‌جمهور سابق... و رئیس‌جمهور اسبق هم شنیده بودم ولی این اولین بار در عمرم است که رئیس‌جمهور گم شده به گوشم خورده... کسی از شما قذافی رو ندیده؟!

کاربری هم با نام seksek پا را فراتر گذاشته و با بیان اینکه قذافی، شورای انتقالی را به عنوان نماینده قانونی خود به رسمیت می‌شناسد گفته وی خود را به سمت ریاست این شورا منصوب کرده است!

این کاربر همچنین مدعی شده قذافی، نام این شورا را به شورای سبز تغییر داده است!

به گزارش ایتنا، ام‌بی‌سی همچنین به برخی تعبیرات طنزآلودی که در واکنش به حوادث جاری مصر و سوریه بیان شده، اشاره نموده است.
کد مطلب: 19380
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
چه طنزهای قشنگی!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام