کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سال ۲۰۱۱ ؛ سال کتاب دیجیتالی

خبرگزاری ايسنا , 7 شهريور 1390 ساعت 11:19

ایتنا - چهل سال است که کتاب الکترونیکی به بازار جهانی عرضه شده است.




با این حال هنوز از محبوبیت کتاب چاپی، کاسته نشده است. نتایج پژوهشی جدید نشان می‌دهد که این روند در سال ۲۰۱۱ به سود تولید بیش‌تر کتاب دیجیتالی تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، علاقه‌مندان به مطالعه، امکان خواندن کتاب الکترونیکی را از سال ۱۹۷۱ به دست آورده‌اند ولی از یک سال پیش، بازار فروش کتاب‌های مجازی شکل گرفته است.

در آلمان هر سال، حدود ۲ میلیون کتاب الکترونیکی تولید می‌شود. این تنها نیم دهم درصد کل تولید کتاب است. از فروش این کتاب‌ها، تنها حدود ۲۱ میلیون یورو، عاید دست‌اندرکاران تولید دیجیتالی می‌شود.

نتایج جدیدترین پژوهشی که از سوی "اتحادیهٔ ناشران و کتاب فروشان آلمان" صورت گرفته، نشان می‌دهد که آیندهٔ "صنعت نشر و کتاب دیجیتالی" آلمان، به سود رونق گرفتن بازار کتاب الکترونیکی تغییر می‌کند.

الکساندر اسکیپیس، مدیر این اتحادیه در این راستا می‌گوید: آیندهٔ کتاب، دیجیتالی نیست. هم صنعت نشر و هم تولید دیجیتالی در این بازار سهم دارند. بازار کتاب، الکترونیکی کردن کتاب را تنها به مثابه امکانی برای عرضهٔ آن ارزیابی می‌کند. ولی در سال ۲۰۱۱، در این زمینه چرخشی رخ خواهد داد. ما در سال ۲۰۱۱ شمار زیادی کتاب دیجیتالی تولید خواهیم کرد.

خوانندهٔ کتاب دیجیتالی، علاوه بر خود کتاب، به قلم خوانش و صفحهٔ متناسب با آن نیز نیاز دارد. بر اساس پژوهش "اتحادیهٔ ناشران و کتاب فروشان آلمان" این بازار هم در حال شکل‌گیری است.


کد مطلب: 19339

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19339/سال-۲۰۱۱-کتاب-دیجیتالی

ايتنا
  https://www.itna.ir