۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۰۴

پاسخ سازمان تنظيم مقررات به شوراي رقابت

ايتنا - سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با بکارگیری عبارت «تبانی» از طرف رئیس شورای رقابت حق پیگیری پیامدهای حقوقی مربوط را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی برای خود محفوظ می‌دارد.


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به انتشار خبری به نقل از رئیس شورای رقابت مبنی بر تبانی برای افزایش تعرفه‌های مخابراتی اعلام کرد که تصویب هرگونه تعرفه یا نرخ‌گذاری به عهده این سازمان نیست و به کار بردن عبارت «تبانی» در خصوص تغییر نرخ‌های مخابراتی و نسبت آن به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امری کاملا غیراخلاقی است.

به گزارش ایتنا از مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص خبر منتشره از سوی خبرگزاری مهر در تاریخ ۲/۶/۹۰ با عنوان "تبانی برای افزایش نرخهای مخابراتی/ هرگونه تغییر قیمت غیرقانونی است" که به نقل از رئیس شورای ملی رقابت بر خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت جوابیه‌ای برای درج در این خبرگزاری ارسال کرد که عینا در ذیل می‌آید.

۱. اگرچه به دلیل فقدان پایه و اساس قانونی خبر فوق‌الذکر از نظر این سازمان پاسخگویی به آن ارزش صرف وقت هر چند اندک را ندارد ولی با احترام به امر خطیر اطلاع‌رسانی و به منظور تنویر افکارعمومی پاسخ به شرح ذیل ارائه می‌شود.
۲. اصولا تصویب هرگونه تعرفه یا نرخ‌گذاری در حوزه ارتباطات به عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیست.
۳. مستند به بند ج ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب جداول تعرفه‌ها و نرخ‌های کلیه خدمات ارتباطی به عهده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که اعضای آن نمایندگان نهادهای مختلف و دولت می‌باشند.
۴. همانگونه که گفته شد تصویب هرگونه تعرفه یا نرخ‌گذاری به عهده این سازمان نیست. لذا عبارت "تبانی" در خصوص تغییر نرخ‌های مخابراتی و نسبت آن به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نه تنها موضوعیت نداشته بلکه امری کاملا غیراخلاقی و کذب بوده و همچنین خلاف قانون است. درعین حال بررسی و یا تصویب تعرفه‌ها جزء وظایف قانونی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بوده و کمیسیون در این جهت مختار است.
۵. وظیفه رئیس شورای رقایت به عنوان یک نهاد قانونی مهم و با ارزش، صیانت از جایگاه این نهاد است. از این رو لازم است در مواجهه با اخبار و شایعات مرتبط با سایر نهادها یا سازمان‌های حاکمیتی از بکارگیری ادبیات توهین‌آمیز، افتراگونه و خلاف قانون اجتناب کند تا خدای ناکرده موجبات تشویش تزلزل و بدبینی افکار عمومی نسبت به دستگاه‌های اجرایی کشور فراهم نشود و این مهم صلاحیت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد.
۶. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با بکارگیری عبارت "تبانی" از طرف رئیس شورای رقابت حق پیگیری پیامدهای حقوقی مربوط را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی برای خود محفوظ می‌دارد.

با توجه به مفاد فوق این سازمان خبر موصوف را فاقد وجاهت قانونی می‌داند.
 

به گزارش مهر، شرکت مخابرات ایران پیشنهاد تغییر قیمت مکالمات تلفن ثابت و موبایل را در قالب بسته پیشنهادی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه داده که در این بسته پیشنهادی چندین تعرفه متغیر با توجه به زمان و مکان برای مشترکان تلفن ثابت و موبایل در نظر گرفته شده و میزان تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ترافیک مکالمات مشترکان بستگی خواهد داشت که گفته می‌شود باعث افزایش نرخ هزینه‌های مخابراتی خواهد شد اما مسئولان مخابرات تغییر نرخ خدمات مخابراتی را به معنای افزایش آن نمی‌دانند و معتقدند که پیشنهاد ارائه شده به رگولاتوری تنها برای عادلانه کردن نرخ‌های مخابراتی است.

در این رابطه جمشید پژویان رئیس شورای ملی رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر برنامه‌ریزی شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تغییر نرخ‌های مخابراتی را خلاف قانون و به "تبانی" تعبیر کرد و اظهار داشت: اینکه رگولاتوری بخواهد در تعیین قیمت‌ها دخالت کند غیرقانونی است و مخابرات هم نمی‌تواند و اجازه ندارد که از این موضوع تبعیت کند.
کد مطلب: 19338
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. از وقتیکه به اصطلاح مخابرات خصوصی شده با اونکه یکی از سازمانهایی که بطور مستقیم با مردم و جامعه سر کار داره بجای بهتر شدن امور مخابراطی و ارتباطی بطور معجزه آسایی تمام قیمتها رو به افزایش و بی کیفیتی شدید گذاشته و در این رابطه متاسفانه هیچکسی جوابگو نیست و هرکسی ساز خودش رو میزنه .روز به روز بدتر از دیروز البته مخابرات یکی از سازمانها و یا شرکت هاییه که کاملا" خودسرانه و بدون برنامه کارشناسی شده داره عمل میکنه . نمونه ها بسیارند فقط باید بود که آبا امکان داره تغییری برای این وضعیت ها صورت بگیره ولی امکانش کمه چون یه طورایی اپیدمی شده که حتی وزیری طبق برنامه کارها رو پیش نمیبره و یا ضعف داره و یا بهتر گفته بشه اصلا" تخصصی در اون زمینه نداره و یا اگر داره بکار نمیگیره نه تنها استیضاح نمیشه بلکه با پادر میانی و باندبازی به پست مهم دیگری منتقل میشه. خیلی باعث تاسفه برای کسانیکه ادعای حتی حلال و پاک بودن اینترنت رو هم دارند ولی براحتی دروغ میگند و بیت المال رو از بین میبرند و نه از پستی که هیچ کار مفیدی در اون انجام نداده برای رضای خدا و آخرت خودش کناره گیری میکنه تا راه برای یه کاربلد باز بشه.
حمید
feedback
من موندم که پرا عدالت همیشه به نفع مخابرات هست؟
در حالی که 11 شرکت PAP به صورت غیر انحصاری و با کمترین قیمت به ارائه خدمات مشغول هستند، سازمان تنظیم برای خدمات ADSL 128 "سقف قیمت 9800 تومان" رو مشخص میکنه ولی جائی که انحصار دست مخابرات هست قیمت ها رو به نفع مخابرات 10 برابر مینکه و اسمش رو می گذاره عادلانه شدن قیمتها!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام