۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۹

RFID به مسابقات ماراتون راه یافت

ایتنا - ماراتون از فناوری RFID در طی دو مسابقه گذشته خود برای ردیابی لحظه‌ای خاص که دوندگان از نقاط خاص عبور می‌کردند استفاده کرده است. هر یک از ۴۶ هزار دونده این مسابقه پس از رسیدن به محل مسابقه یک کاور یا پوشش مخصوص دریافت می‌کنند.
RFID به مسابقات ماراتون راه یافت


زین پس تماشاگران و دوندگان قادر خواهند بود مکان دقیق شرکت کنندگان را در طی مسابقه به کمک نرم افزار‌هایی که داده‌های خوانده شده توسط Readerهای مستقر در امتداد دور مسابقه را با اطلاعات GPSهای گوشی‌های هوشمند دوندگان ترکیب می‌کنند، ببینند.

به گزارش ایتنا به نقل از مجله RFID، با نفوذ روزافزون گوشی‌های هوشمند و الکترونیک دیگر، همچنین زیرساخت‌های موجود تکنولوژی RFID، برگزارکنندگان ING(مسابقه دو ماراتون شهر نیویورک) خدمات جدیدی را در رویداد امسال، که در ۶ نوامبر۲۰۱۱ برگزار خواهد شد، ارائه می‌دهند که هر دو فناوری شناسایی امواج رادیویی(RFID) و سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) را به منظور نزدیک‌تر آوردن تماشاگران به دوندگانی که آنها برای تماشاچیان آمده‌اند به کار می‌گیرد.

به کمک خواننده‌های RFID نصب شده در امتداد دور مسابقه، تگ‌های روی لباس‌های شرکت‌کنندگان و قابلیت‌ GPS روی گوشی‌های هوشمند دوندگان، تماشاگران قادر خواهند بود مکان دقیق هر دونده و اطلاعاتی در مورد جریان مسابقه را در طول دوره مسابقه ببینند.

برای این امکان، برگزارکنندگان مسابقه دوندگان راه نیویورک (NYRR) با شرکت MapMyFitness که در آستین تگزاس واقع است و نرم‌افزار‌های سرور MapMyFitness را برای تلفیق اطلاعات سیستم‌های RFID موجود با داده‌‌های ارائه شده توسط GPS تلفن‌های شرکت‌کنندگان و تماشاگران ارائه کرده، همکاری می‌کند.

با تلفیق دو فناوری ماراتون می‌تواند یک برنامه کاربردی که توسط MapMyFitness طراحی شده ارائه دهد و به کاربران گوشی‌های هوشمند آی‌فون Apple و آندروید بفروشد.

توسط این برنامه دوندگان می‌توانند در طی مسابقه پیشرفت خود را مشاهده و دوستان و اعضای خانواده او و دیگران نه تنها قادر به مکان‌یابی دوندگان خاص در طول زمان مسابقه هستند بلکه می‌توانند مکانی که شرکت‌کنندگان نسبت به تماشاگران دارند را نیز مشاهده کنند. حاضران نیز می‌توانند تصاویر و فیلم‌ دور‌هایی که شرکت‌کنندگان گذراندند را نیز تماشا کنند.

ماراتون از تکنولوژی RFID در طی دو مسابقه گذشته خود برای ردیابی لحظه‌ای خاص که دوندگان از نقاط خاص عبور می‌کردند استفاده کرده است. هر یک از ۴۶ هزار دونده این مسابقه پس از رسیدن به محل مسابقه یک کاور یا پوشش مخصوص دریافت می‌کنند.

این کاور‌ها حاوی تگ‌هایی است که زمان رسمی‌شروع و پایان دوندگان را ثبت می‌کند، دوندگان می‌توانند دوستان و خانواده خود را برای دریافت ایمیل یا متن پیام هشدار جهت اطلاع آنها از روند مسابقه آنها ثبت نام کنند.

کاورها شامل B-tag‌های Chornotrack فرکانس‌ بالای غیرفعال نسل دوم هستند که یک شماره شناسایی منحصر به فرد را به حدود ۸۵ ایستگاه خوانندهImpinj) RFID) در امتداد دور مسابقه همچنین در ورودی‌ها و خروجی‌های محدوده مسابقه انتقال می‌دهند.
Impinj تولید‌کننده چیپ و طراح آنتن می‌باشد.

شرکت NYRR، در سال‌های گذشته یک D-tag Chornotrack تهیه کرده است که امکان اتصال به بندهای کفش دونده را دارا می‌باشد. اما به دلایل مختلف سازمان امسال B-tag را انتخاب کرده‌است، این B-tagها طوری طراحی شده‌اند که در لباسی(کاور) روی قفسه سینه دونده جای می‌گیرد.

به گفته آقای Kenneth Winell معاون سازمان، این برچسب همچنین قابلیت اندازه‌گیری دقیق زمانی را برای دونده تا پایان خط دارا می‌باشد.

از سوی دیگر اتصال این برچسب‌های B-tag برای دونده بسیار راحت است و از آنجایی که قابل بازیابی می‌باشد ضرر کم‌تری برای محیط زیست دارد و از D-tag‌ها هم کوچک‌تر هستند.

بر اساس گفته Robin Thurston موسس MapMyFitness هر بار که دونده از یکی از نقاط خواندن می‌گذرد در مسیر شناسایی شده، شناسه او ثبت و به سرور اصلی ارسال می‌گردد.
سرور اطلاعات جمع آوری شده در مورد زمان و مکان دونده را روی وب سایت می‌گذارد.

در سال ۲۰۱۰ شرکت NYRR عملکرد جدیدی را به منظور ارتقاء تجربه دونده‌ها و نیز دوستان و خانواده‌های آنها به سیستم خود اضافه کرد.
برای مثال، این فناوری سال گذشته برای ارائه پیام‌های شخصی برروی یک صفحه نمایش LED استفاده شده است.

این فناوری با نام (از دوندگان خود حمایت کنید) توسط شرکت Asics تولیدکننده کفش و لوازم ورزشی ارائه شده است.

در مسابقه آینده در۶ نوامبر هر دونده میتواند یک Application خاص برای موبایل خود انتخاب و خریداری کرده که به وسیله آن می‌تواند ارتباط نزدیک‌تری در حین مسابقه با تماشاچیان داشته باشد.

اگر دونده موبایل خود را به همراه نداشته باشد، سیستم از اطلاعات ریدرهای RFID که با هر بار گذر دونده از یک آنتن خواننده (Reader) به روز‌رسانی شده، برای ارسال تصاویر و اطلاعات دونده به تلفن‌های هوشمند طرفدارانش استفاده می‌کند.

در این سیستم شرکت‌کنندگانی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند محل دقیق مسیر دونده و نیز مکان او نسبت به تماشاگر در تمام مدت، با استفاده از قابلیت کاربردی GPS تلفن‌ها، نشان داده می‌شود.
کد مطلب: 19278
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام