۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۰

تاسيس شبكه خصوصي، فضاي رسانه‌اي را رقابتي‌تر‌ مي‌كند

ايتنا - يك نماينده مجلس: در صورت تصويب اين پيشنهاد، شرايط با وضع فعلي تفاوت زيادي خواهد داشت و صدا و سيما فقط در خروجي و نظارت بر پخش مي‌تواند ورود داشته باشد.


يك عضو شوراي نظارت برعملكرد صدا و سيما، با اشاره به منع راه‌اندازي تلويزيون خصوصي در قانون اساسي گفت: اگرمجوز شبكه‌هاي خصوصي را صدا و سيما بدهد و بر خروجي پخش آن هم نظارت كند، رقابتي پيش مي‌آيد كه نياز جامعه ماست.

به گزارش ایتنا سيدرمضان شجاعي كياسري در گفت‌وگو با ايسنا اظهار داشت: پيشنهادي كه در طرح نظارت بر اداره صدا و سيما از سوي آقاي مطهري مطرح شده اين است كه شبكه‌هاي خصوصي با صدور مجوز و نظارت بر پخش توسط صدا و سيما تاسيس شوند. با توجه به تنوع‌خواهي مردم، تاسيس شبكه‌هاي خصوصي مي‌تواند رقابت خوبي ايجاد كند و اين تنوع باعث خواهد شد كه فضاي رسانه‌اي از حيث موضوعات، رقابتي‌تر و متنوع‌تر باشد.

وي افزود: موضوعاتي مثل فيلم و سريال، طبيعت، ورزش و ... نيازمند شبكه مستقل است و در آينده مي‌تون اين موضوعات را در شبكه‌هاي جداگانه متمركز كرد.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اين‌كه در خصوصي‌سازي راديو و تلويزين امور حاكميتي صدا و سيما بايد سر جاي خود باقي بماند، گفت: اين‌كه صدا و سيما بخشي از برنامه‌ها را برون‌سپاري مي‌كند به اين معناست كه نهايتا بر برنامه‌ها و توليدات آن نظارت مي‌كند و آنها را تاييد مي‌كند؛ اما اگر شبكه خصوصي با مجوز صدا و سيما و نظارت اين سازمان بر پخش آن تاسيس شود، خود شبكه ساز و كار همه امكانات، تسهيلات، نيرو، تجهيزات و امكانات را مشخص مي‌كند و موضوعات، نوع ساخت و انتخاب توليدكنندگان را در اختيار مي‌گيرد و تنها براي خروجي آن معيارهايي وجود دارد كه صدا و سيما در نظارت بر پخش آنها را اعمال مي‌كند.

شجاعي كياسري ادامه داد: در صورت تصويب اين پيشنهاد، شرايط با وضع فعلي تفاوت زيادي خواهد داشت و صدا و سيما فقط در خروجي و نظارت بر پخش مي‌تواند ورود داشته باشد و بقيه كار كه چه كسي كار را بسازد، موضوع چه باشد و چگونه و در چه طبقه‌اي توليد شود با خود توليدكننده خصوصي است.

شجاعي كياسري با بيان اين‌كه طرح نظارت بر اداره صدا و سيما به زودي در كميسيون فرهنگي مورد بررسي قرار مي‌گيرد، يادآور شد: اگر بتوانيم راهي پيدا كنيم كه شوراي نگهبان با تاسيس شبكه‌هاي خصوصي مخالفت نكند و اين موضوع با قوانين بالادست مغايرتي نداشته باشد، احتمال آن وجود دارد كه در كميسيون تصويب شود.
کد مطلب: 19229
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام