۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۴

خريد گوگل به نفع نوكيا

ايتنا - انتشار اخبار مربوط به خرید موتورولا توسط گوگل اثرش را روی قیمت سهام مایکروسافت و نوکیا هم نشان داده چنان چه سهام نوکیا در روز گذشته با ۱۴ درصد افزایش مواجه شد و ارزش بازار این شرکت را به ۵/۱۵ میلیارد یورو رساند.


به گزارش ایتنا از وال استریت‌ژورنال، گوگل که نرم افزار آندرویید را از چند سال پیش راهی بازار موبایل کرده و هم‌اکنون از سوی شرکت‌های مختلف همچون سامسونگ، ال‌جی و HTC مورد استفاده قرار می‌گیرد، با خرید Mobility Holdings موتورولا که بخش کسب و کار موتورولا را مدیریت می‌کند صاحب حق اختراع‌هایی می‌شود که به شدت به آنها در رقابت با آیفون اپل نیاز دارد.

به این ترتیب با تصاحب این حق اختراع‌ها توسط گوگل ممکن است تعدادی از تولیدکنندگان گوشی از ساخت گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل آندرویید کوچ کنند و به فکر تولید محصولات مبتنی بر پلات‌فورم‌های جایگزینی همچون ویندوز فون مایکروسافت باشند که از سال گذشته نوکیا هم از آن استفاده می‌کند.

لی سیمسون، یک تحلیلگر بازار تلفن همراه می‌گوید: این اتفاق ممکن است آغاز توجه به پلات‌فورم مایکروسافت به عنوان سیستم عامل جایگزین باشد، موضوعی که می‌تواند به طور غیر مستقیم به سود نوکیا تمام شود.

از یکی دو روز گذشته انتشار اخبار مربوط به خرید موتورولا توسط گوگل اثرش را روی قیمت سهام مایکروسافت و نوکیا هم نشان داده چنان چه سهام نوکیا در روز گذشته با ۱۴ درصد افزایش مواجه شد و ارزش بازار این شرکت را به ۵/۱۵ میلیارد یورو رساند.

سهام مایکروسافت هم در بورس نیویورک با ۳/۱ افزایش به ۲۵ دلار رسید.

استفن الوپ، مدیر اجرایی مایکروسافت که خود قبلا از مدیران مایکرسافت بوده و از سپتامبر سال گذشته به نوکیا پیوسته، سیستم عامل سیمبیان نوکیا را به نوعی بازنشسته کرد و به جای آن ویندوزفون را به عنوان پلات‌فورم اصلی گوشی‌های نوکیا معرفی کرد، به این منظور که دوباره بخشی از بازار گوشی‌های هوشمند را که نوکیا به رقبایی مثل آیفون و گوشی‌های آندرویید واگذار کرده بود به دست بیاورد.

از سوی دیگر برخی از تولیدکنندگان گوشی که از پلات‌فورم آندرویید استفاده می‌کنند معتقدند که خرید موتورولا می‌تواند قدرت آندرویید در بازار پلات‌فورم‌ها را افزایش داده و به تقویت اکوسیستم آندرویید در بازار کمک کند.

کد مطلب: 19189
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام