۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۰

ابداع سیستم شناسایی وب‌سایت جعلی

ایتنا - محققان موفق به ابداع سيستم شناسايي وب‌سايت‌هاي جعلي شدند.
محققان دانشگاه «ویرجینیا» موفق به طراحی یک سیستم پیش‌ساخت شده‌اند که می‌تواند سایت‌های اینترنتی جعلی را با بررسی مجموعه بزرگی از سرنخ‌های تقلب شناسایی کند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر احمد عباسی، دانش آموخته دانشگاه «آریزونا» و استاد فناوری اطلاعات دانشگاه «ویرجینیا» با همکاری محققان دانشکده مدیریت «الر» آریزونا موفق به ساخت این سیستم شده که در زمان آزمایش بر روی سیستم‌های تجاری حاضر از دقت بالایی برخوردار است.

شناسایی سایت‌های جعلی از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از افراد هنوز قادر به تشخیص اعتبار سایت‌های اینترنتی نیستند که منجر به زیان‌های عظیم مالی می‌شود.

به گفته عباسی، این سیستم یک نوع آگاهی بزرگ برای مشکلی است که در اثر افزایش استفاده از اینترنت برای کارهایی مانند محاسبات بانکی، طرح‌های بهداشتی و اطلاعات پزشکی به مسئله بزرگ اکثر مردم تبدیل شده است.

این تیم تحقیقاتی پنج دسته‌بندی نشانه‌های تقلب ایجاد کرده که در کل به هزاران نشانه می‌رسد و به چیزهایی مانند کاریابی، طول URL، تعداد لینک‌ها، نوع خط سایت و میزان جزئیات بخش پرسش‌های متداول یک سایت در میان سایر نشانه‌ها می‌پردازد.

عباسی تصریح کرد: مشکل پیش‌روی ما بسیار بزرگ است. سایت‌های جعلی بیشتر صنعت چند میلیارد دلاری تقلب‌های اینترنتی را تشکیل می‌دهند و این همان زیان مالی است.حتی دیگر نمی‌توان میزان عواقب اجتماعی آن را معین کرد. این چیزی بود که به ما انگیزه داد.

محققان برای این پژوهش از پیش‌ساخت خود به همراه دیگر سیستم‌های شناسایی برای ارزیابی اعتبار ۹۰۰ سایت اینترنتی استفاده کردند.

شناسایی اعتبار یک سایت از طریق کنترل برخورداری URL آن از http به جای https، آخرین زمان به روز شدن آن، فقدان یک کلید امنیتی و کیفیت پیکسلی عجیب تصاویر آن به آسانی امکان‌پذیر است.

منشا این پروژه در آزمایشگاه هوش‌مصنوعی آریزونا ایجاد شد که در آن عباسی دست به ساخت فرمول ریاضی مورد استفاده در این پروژه زد.

به گزارش ایسنا، دکتر عباسی در حال حاضر در انجام مطالعه‌ای بر توانایی افراد و کاربران اینترنتی در شناسایی سایت‌های جعلی است.

به گفته وی، ساخت سیستم‌های شناسایی بهتر نیازمند فناوری یادگیری آماری بهبودیافته بوده که از نشانه‌های بسیار استفاده می‌کند.
کد مطلب: 19145
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام