کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

IBM: دوره رایانه‌های رومیزی به‌سر رسیده است

23 مرداد 1390 ساعت 16:27

ايتنا - شرکت IBM براي سال‌هاي طولاني سياست اصلي خود مبني بر يک رايانه شخصي در هر خانه را دنبال مي‌کرد که اين هدف در نهايت موجب شد سالانه ميليون‌ها دستگاه رايانه شخصي در سراسر دنيا فروخته شود.




مارک دين، مدير فناوري شرکت IBM در منطقه خاورميانه و آفريقا بر اين باور است که دوره استفاده از رايانه‌هاي شخصي به ‌سر رسيده است و مي‌گويد که تصميم اخير شرکت وي مبني بر کنار گذاشتن رايانه‌هاي شخصي تجاري بسيار درست بوده است.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم، دوازدهم آگوست سي‌امين سالگرد تولد IBM ۵۱۵۰ PC بود که در واقع تولد نخستين رايانه‌هاي شخصي به شمار مي‌رود.
شرکت IBM براي سال‌هاي طولاني سياست اصلي خود مبني بر يک رايانه شخصي در هر خانه را دنبال مي‌کرد که اين هدف در نهايت موجب شد سالانه ميليون‌ها دستگاه رايانه شخصي در سراسر دنيا فروخته شود.

مارک دين، از جمله کساني بود که در شکل‌دهي خط توليد رايانه‌هاي شخصي IBM نقش عمده برعهده داشت و اقدامات گسترده‌اي در اين زمينه انجام داد.
او در عين حال از کساني بود که در سال ۲۰۰۵ ميلادي شرکت IBM را تشويق کرد تا خط توليد رايانه‌هاي شخصي خود را به شرکت چيني لنوو بفروشد.

او در اين باره گفت: «علت خروج شرکت IBM از عرصه توليد رايانه‌هاي شخصي براي بسياري از فعالان اين صنعت سوال بوده، هم‌اکنون واضح است که شرکت ما يكي از پيشروهاي دوران پس از رايانه‌هاي شخصي است.»

مدير فناوري IBM در خاورميانه و آفريقا اظهار داشت، رايانه اصلي که هم‌اکنون او مورد استفاده قرار مي‌دهد رايانه لوحي است.
او بر اين باور است که رايانه‌هاي شخصي روميزي عمر خود را کرده‌اند و بايد کنار گذاشته شوند.


کد مطلب: 19132

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19132/ibm-دوره-رایانه-های-رومیزی-به-سر-رسیده

ايتنا
  https://www.itna.ir