کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش سالانه مطرح شد

ویکی‌پدیا ویرایشگران خود را از دست می‌دهد

16 مرداد 1390 ساعت 10:58

ایتنا – ویکی‌پدیا به منظور مقابله با روند از دست دادن کاربران خود، تلاش کرده است شیوه تهیه و ویرایش مقالات را آسان نماید.




ویکی‌پدیا را تقریباً همه کاربران اینترنتی می‌شناسند.

دانش‌نامه‌ای گروهی و رایگان که معمولاً در جست‌وجوهای اینترنتی در صدر یافته‌ها مشاهده می‌شود و پس از گذر سال‌ها، اعتبار قابل ملاحظه‌ای برای خود رقم زده است.

مطالب ویکی‌پدیا توسط هزاران فرد داوطلب و علاقه‌مند، تهیه و ویرایش می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از دیلی‌تک، اخیراً هفتمین کنفرانس سالانه ویکی‌پدیا با حضور ۶۵۰ داوطلب و افراد شرکت‌کننده در تولید محتوا برای این دانش‌نامه، در شهر حیفا در اسرائیل برگزار شد.

مدیران ویکی‌پدیا می‌گویند این سایت از نام و آوازه خوبی برخوردار است و در این بین فقط یک مشکل وجود دارد: ما در حال از دست دادن کاربران خود هستیم.

جیمی والز (Jimmy Wales) مدیر سایت ویکی‌پدیا در این کنفرانس گفت ما به داوطلبان بیشتری برای تولید و ویرایش مطالب سایت نیاز داریم.

با توجه به کم شدن مشارکت کاربران، ویکی‌پدیا قصد دارد با تغییر برخی سیاست‌های خود، فضا را برای حضور هر چه بیشتر افراد مهیا نماید.

بر همین اساس قرار است فرایند ویرایش مطالب سایت، ساده‌تر شود.

برخی کارشناسان معتقدند شیوه کنونی به اشتراک‌گذاری و ویرایش مطالب در ویکی‌پدیا «دشوار و پیچیده» است.

یکی دیگر از این راهکارها، افزوده شدن قابلیت جدیدی به نام ویکی‌لاو (WikiLove) است که افراد با کلیک بر آن، به روش آسان‌تری می توانند از ویرایشگران مقالات قدردانی کنند.

این کلید مشابه لایک فیس‌بوک عمل می‌کند.


کد مطلب: 19039

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19039/ویکی-پدیا-ویرایشگران-خود-دست-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir