۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۳

آشنایی با سری روترهای WNRT شرکت Planet

ایتنا - این سری از روترها دارای آنتن Omni با حساسیت ارسال و دریافت بالا و آزادی گردش ۹۰° و ۱۸۰° در دو محور عمودی و افقی می‌باشند که استفاده کننده را قادر می‌سازند تا با تغییر جهت آنتن‌ها به بهترین پوشش برای شبکه بی‌سیم دست یابد.
آشنایی با سری روترهای WNRT شرکت Planet

رامین سمسار - سریWNRT روترهای بی‌سیم ساخت شرکت Planet است که از استاندارد IEEE ۸۰۲.۱۱n و حداکثر سرعت ۳۰۰ Mbps پشتیبانی می‌نماید.

بدنه این روترها از جنس پلاستیک فشرده و با ترکیب رنگ سفید و خاکستری و با قابلیت استفاده رومیزی و نصب بر روی دیوار طراحی شده است.

این سری از روترها دارای آنتن Omni با حساسیت ارسال و دریافت بالا و آزادی گردش ۹۰° و ۱۸۰° در دو محور عمودی و افقی می‌باشند که استفاده کننده را قادر می‌سازند تا با تغییر جهت آنتن‌ها به بهترین پوشش برای شبکه بی‌سیم دست یابد. این روترها دارای چهار پورت LAN و یک پورت WAN بوده و پورت WAN این سری از دستگاه‌ها از استانداردهای
Dynamic IP, Static IP, PPPoE, PPTP, L۲TP
پشتیبانی نموده و همچنین پارامترهای
Connect on Demand
Connect Automatically
Connect Manually
جهت تنظیم چگونگی عملکرد پورت WAN قابل تنظیم می‌باشند.
از دیگر امکانات این روترها می‌توان به MAC Clone اشاره نمود، با این ویژگی مدیر سیستم قادر خواهد بود تا در صورت نیاز به تغییر آدرس MAC پورت WAN روتر مبادرت نماید.
روترهای سری WNRT دارای سرور DHCP بوده و امکان تعریف مدت زمان تخصیص آدرس IP به ایستگاه‌های کاری در آن از ۱ الی ۲۸۸۰ دقیقه پیش‌بینی شده است. از دیگر ویژگی‌های سرور DHCP این روتر می‌توان به DHCP Client List و امکان تخصیص آدرس IP خاص به ایستگاه‌ها بر اساس آدرس MAC هر دستگاه اشاره نمود.
این روتر از ویژگی‌هایی مانند
Virtual Server
Port Triggering
DMZ
پشتیبانی نموده و دارای یک SPI Firewall داخلی نیز می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های امنیتی این سری از روترها می‌توان به امکان پشتیبانی از VPN Pass-Through با پشتیبانی از پروتکل‌های PPTP, L۲TP, IPSec و همچنین ALG یا Application Layer Gateway با پشتیبانی از پروتکل‌های
FTP ALG
TFTP ALG
H۳۲۳ ALG
RTSP ALG
اشاره نمود.
در این روتر می‌توان برای افزایش ضریب امنیت، اقدام به محدود کردن دسترسی به UI دستگاه، از طریق کنترل آدرس MAC ایستگاه‌ کاری مدیر سیستم نمود. دسترسی به UI و مدیریت دستگاه به واسطه این ویژگی می‌تواند آزاد یا در سطح حداکثر چهار ایستگاه کاری محدود گردد. همچنین مدیریت دستگاه از راه دور یا Remote Management نیز از طریق آدرس IP و شماره پورت قابل کنترل و محدود شدن می‌باشد.
ایجاد محدودیت دسترسی به اینترنت توسط والدین یا Parental Control نیز در این روتر پیش‌بینی شده است.

این سری از روترها علاوه بر Dynamic Route از Static Route پشتیبانی نموده و دارای قابلیت‌های پشتیبانی از DDNS و کنترل پهنای باند یا Bandwidth Manager می‌باشند. ویژگی کنترل پهنای باند این سری از روترها قادر است تا بر اساس پارامترهایی مانند
IP Range
Port Range
Protocol
به کنترل پهنای باند قابل استفاده‌کنند‌گان بپردازد.
رادیو بیسیم این سری از روترها با پشتیبانی از حداکثر سرعت ۳۰۰ Mbps و بهره‌گیری از انواع استانداردهای امنیتی
WEP
WPA
WPA۲
شبکه ایمنی را برای استفاده‌کننده مهیا می‌سازد. این سری علاوه بر استانداردهای امنیتی یاد شده از WPS و MAC Address Filtering پشتیبانی نموده و استفاده‌کننده قادر است با فشار یک کلید به شبکه‌ای ایمن بهره‌مند باشد.
از دیگر ویژگی‌های امنیتی این سری از روترها می‌توان به AP Isolation اشاره نمود که مدیر سیستم را قادر می‌سازد تا از برقراری ارتباط بین ایستگاه‌های کاری جلوگیری نماید. این ویژگی برای استفاده در Hot Spotها بسیار مفید و قابل استفاده می‌باشد.
به منظور جلوگیری از تداخل فرکانس توان خروجی رادیو بی‌سیم این سری از روترها در سه سطح
High, Middle, Low
قابل تنظیم می‌باشد. از دیگر ویژگی این سری می‌توان به پشتیبانی از WMM اشاره نمود. WMM به منظور ایجاد اولویت در انتقال Packetهای Multimedia و جلوگیری از تأخیر در ارسال و دریافت بسته‌های اطلاعات حساس به تأخیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سری WNRT از NTP Server پشتیبانی نموده و قادر است تا بطور هم‌زمان با دو سرور ارتباط برقرار نماید. این روترها قادر به ذخیره و بازیابی تنظیمات خود بوده و همچنین قادر به ثبت وقایع در انواع PPP, DHCP, Wireless, DDNS, Security Filter, Sharing, Other و در سطوح مختلف
Error
Warning
Notice
Info
می‌باشد.
از دیگر ویژگی‌های امنیتی این روترها می‌توان به امکان تعویض User Name برای دسترسی به UI اشاره نمود که معمولاً در دستگاه‌های مشابه، این امکان پیش‌بینی نشده است.

جدول زیر به بررسی دقیق ویژگی‌های فنی دستگاه‌های این سری پرداخته است.(برای بزرگ‌نمایی بر روی عکس کلیک کنید)
برای بزرگ‌نمایی روی عکس کلیک کنید

ضمنا فایل PDF در قسمت فایل‌های ضمیمه موجود است.
کد مطلب: 18938
نام شما
آدرس ايميل شما


احمد
feedback
United States
مدل روتر من dlink dir 600 می باشد . تقریبا تمام این امکانات رو داره . ولی حداکثر سرعت انتقالش 150 مگابایت در ثانیه می باشد .