۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۷
انتقاد نظام صنفي به شركت نمايشگاه‌ها در زمينه الكامپ

فقط صدور مجوز نمايشگاه كافي نيست، موانع را رفع كنيد

ايتنا - نظام صنفي رايانه‌اي به زودي تصميم نهايي خود را اعلام خواهد نمود.
فقط صدور مجوز نمايشگاه كافي نيست، موانع را رفع كنيد



سازمان نظام صنفي رايانه‌اي اطلاعيه جديدي پيرامون الكامپ‌هاي شانزدهم و هفدهم منتشر كرد.

به گزارش ایتنا در اين اطلاعيه، نظام صنفي با انتقاد از رويه شركت سهامي نمايشگاه‌ها در اجراي نمايشگاه بين‌المللي الكامپ، به مواردي از اختلاف نظر در اين زمينه اشاره شده است.

متن كامل اطلاعيه به شرح زير است:

پيرو پيگيري‌هاي مكرر اعضاي سازمان و متقاضيان حضور در نمايشگاه الکامپ هفدهم، مراتب ذيل به اطلاع عموم مي‌رسد:

۱-نامه مجوز برگزاري، به‌ نام سازمان از جانب سازمان توسعه تجارت طبق معمول با تاخير قابل توجه زمانی صادر شده و مجددا نگرانی جدی از محدوديت زمانی برای برگزاری نمايشگاه کيفی به قوت خود باقی است.

۲-تاريخ پيش‌بيني شده برگزاری الکامپ هفدهم توسط شركت سهامي نمايشگاه‌ها، سيزدهم ماه محرم يعنی نامناسب‌ترين زمان ممکن تعيين شده که بايد به زمان بهتري موكول شود. (مطابق زمانبندی فعلی بايد در دهه محرم و ايام سوگواری تاسوعا و عاشورا، شرکت‌ها به غرفه‌سازی و ساير فعاليت‌های مربوطه بپردازند.)

۳- برغم تعهدات شفاهي که مديريت شركت نمايشگاه‌ها از طريق وساطت برخي مقامات محترم كشور در سطح نمايندگان مجلس شورای اسلامی، برخی معاونت‌های محترم وزارت بازرگانی و معاونت محترم اقتصادی نهاد مقام معظم رهبری و به سازمان داده بود، متاسفانه به تعهدات مربوطه عمل نشده و بيش از يك ميليارد ريال از ضمانت سازمان من‌غیرحق ، برداشت شده و به نامه‌هاي پيگيري سازمان درخصوص عودت وجه مذکور نيز تاكنون هيچ‌گونه پاسخي داده نشده است.

۴-طي فاصله برگزاري نمايشگاه شانزدهم تاكنون، به دفعات از جانب اعضاي شركت‌كننده، موضوع ارزي - ريالي و لزوم مهاركردن اين متغير در جهت ايجاد انگيزه براي مشاركت حداكثري اعضا و شركت‌ها و فروشگاه‌هاي داخلي و خارجي طرح موضوع شده است.

ديدگاه واقع‌گرايانه هيئت رييسه سازمان اين است كه با استفاده از تجربيات سال گذشته، متراژ ۱۳۰۰ مترمربع مورد توافق ارزي در تناسب با حدود ۲۳۰۰۰ متر مربع كل فضاي نمايشگاهي به عنوان شاخص در نظر گرفته شود و به تناسب افزايش يا كاهش فضاي نمايشگاهي الكامپ هفدهم، عدد مذكور نيز تغيير كند. ضمنا نرخ ارزي كه در دوره گذشته ۲۳۵ و ۲۴۵ يورو منظور شده بود و از جانب سازمان به طور يک‌طرفه ۱۰ درصد تخفيف به اعضا داده شده بود، در الكامپ هفدهم، شركت نمايشگاه‌ها نيز ضمن ثابت نگهداشتن نرخ مذكور، ۱۰ درصد تخفيف ويژه نيز اعمال كند تا با توجه به بحث‌های ناشی از تحريم و عدم رونق اقتصادی، شرايط برای حضور حداکثری شرکت کنندگان فراهم شود.

لذا با توجه به مسائل فوق، با وزير بازرگاني، آقاي غضنفري و وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات و رييس کارگروه مديريت فاوا کشور، آقاي تقي‌پور مكاتبات لازم جهت ارايه طريق و رفع مشكل در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام شد و ضمنا براي چندمين بار کتبا از آقاي اكبرپور، رييس هيات مديره و مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه‌ها خواسته شد كه نسبت به عودت تضمين ضبط شده سازمان وفق تعهدات انجام شده توسط وي هر چه سريع‌تر دستور مقتضي صادر شود.

اطلاع‌رساني به تمامي اعضاء و متقاضيان شركت در نمايشگاه، با اين هدف انجام می‌گيرد كه بحث شركت در نمايشگاه صرفا به صدور يك مجوز منوط نمی‌باشد، بلكه مي‌بايست به شكل عاجل به مسايل ذيل در كوتاه ترين زمان ممكن رسيدگي شود:

۱- ضبط تضمين حسن انجام معامله به مبلغ بالغ بر يک ميليارد ريال و ضرورت مرجوع كردن وجه مربوطه توسط شرکت نمايشگاه‌ها به اين سازمان.

۲- اصلاح تاريخ برگزاری نمايشگاه الکامپ هفدهم که متاسفانه سيزدهم ماه محرم پيش‌بينی شده و انتقال زمان به بعد از ماه مذکور.

۳- حل پايه‌ای معضل ارزی ريالی از طريق اصلاح آيين‌نامه مصوب هيئت مديره شرکت نمايشگاه‌ها (در صورت زمانبر بودن اين فرآيند، به نسبت متراژ فضای نمايشگاهی الکامپ شانزدهم در سال گذشته يعنی ۲۳۰۰۰ مترمربع که ۱۳۰۰ مترمربع آن مشمول ارزی تشخيص داده شده و با نرخ سال گذشته به گونه‌ای که هر يک از دو طرف، شرکت نمايشگاه‌ها و سازمان نظام صنفی رايانه‌ای براي تشويق به حضور حداکثری، ۱۰% (جمعاً ۲۰% نسبت به نرخ سال ۱۳۸۹ معادل ۲۳۵ يورو خودساز و ۲۴۵ يورو پيش ساخته) تخفيف قائل شوند و تغييرات آن متناسب با افزايش يا کاهش فضای نمايشگاه الکامپ هفدهم نسبت به شانزدهم بر اين مبنا محاسبه شود.

لذا مجددا اعلام می‌شود تا زمانی که اراده مسئولانه‌ای جهت مختومه كردن پرونده مفتوح الکامپ شانزدهم و پذيرش شرايط مطلوب برگزاری الکامپ هفدهم از سوی مسوولان ذي‌ربط به وجود نيايد، هيئت رييسه سازمان نظام صنفی رايانه‌ای کشور اطلاع‌رسانی مربوط به موضوع را به طور مرتب از طريق سايت سازمان و رسانه‌های حوزه IT ادامه خواهد داد و چنانچه ديدگاه‌ها و بازخوردهای اطلاعاتی اعضا و متقاضيان حضور در نمايشگاه را ظرف حداکثر يک هفته از تاريخ بيانيه به آدرس Info@irannsr.org دريافت گردد، امکان تصميم‌گيری نهايي در اين خصوص بهتر فراهم خواهد شد.

کد مطلب: 18767
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام