۳
۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۱

طوفان فكري در طرح اينترنت پاك

ایتنا - اینترنت پاک، به یک طوفان فکری نیاز دارد تا نظرات مختلف در این زمینه جمع‌آوری شود تا بتوان مباحث خوبی از درون آن درآورد.
طوفان فكري در طرح اينترنت پاك

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، کشاورزی - رییس پژوهشکده ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران - با بیان این مطلب، درباره طرح اینترنت پاک اذعان کرد: اینترنت پاک موضوعی است که توسط وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات مطرح شده و بحث ارزشمند و مهمی است که هدف از مطرح شدن آن، نظرسنجی از فعالان حوزه ICT بود تا برآیند خروجی این نظرات، تعریف اینترنت پاک برای کشور شود.

وی گفت: همان طور که از اسم‌اش پیداست، اینترنتی به دور از ناپاکی است و در این راستا مباحثی از قبیل اینترنت حلال نیز مطرح شد که می‌تواند مفاهیم مشترکی با اینترنت پاک داشته باشد ولی اینترنت پاک از دید و نگاه ما یک معنی را دنبال می‌کند و آن هم اینترنتی است که صرفاً در جهت ارتقاء و پیشرفت جامعه باشد نه اینکه خدایی نکرده در مباحث عکس این موضوع.

او با اشاره به این که هر وسیله‌ای دوگونه استفاده بد و خوب دارد، خاطر نشان کرد: بعید می‌دانم که برای اینترنت پاک، گسترش فیلترینگ مد نظر باشد زیرا در حال حاضر هم فیلترینگ داریم و می‌شود گفت که اینترنت پاک موجود است، در حالی که این طور نیست و مبحث اینترنت پاک مطرح شده است.

رییس پژوهشکده ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران اضافه کرد: مباحث دیگری از طرح آن مدنظر است که نیاز به یک طوفان فکری دارد تا نظرات مختلف در این زمینه جمع‌آوری و بشود مباحث خوبی از درون آن درآورد.

او درباره بخش محتواها هم ابراز کرد: تولید محتوا در حال حاضر در کشور ما خوب است ولی با توجه به پتانسیل کشور نیاز به رشد بیش از این دارد، شاید امتیاز و برتری کشور ما در قیاس با سایر کشورها محتوا باشد.

وی در پایان یادآور شد: یکی از دلایلی که بحث تولید محتوا، آن طور که باید و شاید در داخل کشور رونق نگرفته است، نبود زیرساخت‌های مناسب است که انشاءالله با رفع موانع، محتوای اسلامی - ایرانی ما بیش از پیش تولید شود.
کد مطلب: 18660
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
باش تا صبح دولتت بدمد!
امیر رجائی زاده
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینترنت پاک(ملی)=محدودیت،عقب ماندگی،بازگشت به دوران اولیه اینترنت و...
feedback
با خانم بچه ها بشینین پاکش کنین
نوش جون
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام