۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۶
آیکان تصمیم گرفت

رفع محدودیت پسوند در آدرس‌های اینترنتی

ایتنا – طبق تصمیم اخیر آیکان، محدودیت ایجاد آدرس‌های اینترنتی برداشته شده است.
رفع محدودیت پسوند در آدرس‌های اینترنتی


آیکان، سازمان نظارت بر ارقام و اسامی اینترنتی که وظیفه واگذاری نام‌های دامنه و آدرس‌های پروتکل اینترنت را بر عهده دارد، در جلسه‌ای که دیروز در سنگاپور برگزار شد، به اضافه شدن پسوندهای جدید برای سایت‌ها رای داد.

بر این اساس آیکان می‌تواند شمار پسوندهای دامنه را از ۲۲ پسوند اخیر به تعداد نامحدودی افزایش دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، نام‌های اینترنتی جدید تقریباً با هر کلمه و به هر زبانی از جمله سیریلیک، کانجی (بخشی از الفبای ژاپن) و دیواناگری (رسم‌الخط سانسکریت) قابل استفاده است.

بر این اساس از ۱۲ ژانویه سال آینده میلادی (۲۲ دی ۱۳۹۰) محدود بودن آدرس‌های اینترنتی به پسوندهایی همچون .com، .org و مانند آن کنار گذاشته خواهد شد و امکان مشاهده آدرس هایی همچون good.food، learnto.salsa و glossy.lipstick عملی خواهد بود.

آقای پیتر دنگیت تروش رئیس هیات مدیره آیکان، با اشاره به این که به نظر وی این بزرگترین تغییری است که تاکنون در اینترنت رخ داده، اظهار داشت: ما یک پلتفرم برای نسل بعدی خلاقیت و انگیزش پدید آورده‌ایم.


از آنجا که طبق این قانون ایجاد دامنه‌هایی همچون .toyota، .apple و .google امکان‌پذیر است، کارشناسان معتقدند شرکت‌ها برای به حداکثر رساندن حضور اینترنتی خود، نخستین متقاضیان دریافت این گونه نام‌ها خواهند بود.

درخواست برای این پسوندها ۱۸۵ هزار دلار هزینه دارد و شرکت‌ها باید ثابت کنند برای نامی که قصد خرید آن را دارند، از حق مشروع و معتبری برخوردار هستند.
کد مطلب: 18538
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام