کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی از نسخه‌های ۲۰۱۲ محصولات کسپرسکی

سايت خبری ايتنا , 28 خرداد 1390 ساعت 12:47

ایتنا - آزمایشگاه کسپرسکی، نسخه‌های Kaspersky Anti-Virus ۲۰۱۲ و Kaspersky Internet Security ۲۰۱۲ را وارد بازار کرد.






به گزارش ایتنا، امروزه اینترنت به جزء لاینفک زندگی کاربران رایانه مبدل شده است و البته باید اذعان داشت که این فضای مجازی خالی از تهدید و خطر هم نیست.

در عصر کنونی اینترنت یکی از ابزارهای لازم و ضروری در سفرهای کاری و حتی تفریحی افراد است و همزمان جولانگاهی برای تهدیدات متعدد که در انتظار کاربران از همه‌جا بی‌خبر می‌باشد.

در این فضای مجازی سرقت داده و اطلاعات محرمانه، نامه‌های تهدید آمیز و هرزنامه‌های پرتعداد تنها بخشی از تهدیداتی است که پیش روی کاربران قرار دارد. بنابراین لازم است که کاربران در هر بار اتصال به اینترنت تدابیر حفاظتی کافی و همه‌جانبه‌ای را اتخاذ نمایند، دلیل چنین توصیه‌ای آن است که تهدیدات رایانه‌ای مکان مشحصی ندارند و در هر موقعیتی می‌توانند کاربران را به دام بیندازند: از سرویس‌های آنلاین و ایمیل گرفته تا حافظه‌های قابل حمل و شبکه‌های اجتماعی در فرودگاه، هتل و...

محصولات ویژه کاربران خانگی کسپرسکی به موجب سطح بالای امنیت و حفاظتی که ایجاد می‌کنند کاملاً از سایر محصولات موجود در بازار متمایز شده‌اند.

کاربران می‌توانند با استفاده از محصولات Kaspersky و فارق از نوع فایل‌هایی که با آن کار می‌-کنند، دفعات اتصال به اینترنت و حتی محل اتصال به اینترنت اعم از خانه و مراکز عمومی از امنیت رایانه خود و داده‌های ذخیره شده بر روی آن، کاملاً مطمئن باشند.

نرم‌افزار Kaspersky Internet Security ۲۰۱۲ این شرکت و همچنین Kaspersky Anti-Virus ۲۰۱۲ کارامد‌ترین فناوری‌های حفاظتی را در خود جای داده‌اند: یک سندباکس (Sandbox) ویژه باز کردن برنامه‌های مشکوک، ماژول نظارت بر فعالیت برنامه، Script emulator، پایگاه داده‌‌ای مبتنی بر فناوری ابری، صفحه کلید مجازی و بسیاری امکانات دیگر.

این شرکت تلاش دارد که به صورت پیوسته کیفیت فناوری‌های مورد استفاده کاربران خود را افزایش دهد تا به خوبی از پس تهدیدات رایانه‌ای بسیار پیشرفته و جدید که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود بر آید و به همین دلیل است که نسخه ۲۰۱۲ آنتی‌ویروس و نرم‌افزار امنیت اینترنت این شرکت مجهز به جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین امکانات امنیتی است.


حفاظت تمام و کمال در برابر تهدیدات ناشناخته
این روز‌ها، بدافزارهای جدید با سرعتی اعجاب‌انگیز تولید می‌شوند؛ در حدود ۷۰ هزار برنامه مخرب جدید در هر روز رقم بسیار بالایی است.

این تهدیدات فاقد هرگونه اثر و یا ردی هستند و این بدان معناست که برای تشخیص آن‌ها به روش‌های ابتکاری و جدیدی نیاز است.

اما جای هیچگونه نگرانی نیست، چراکه دو نسخه نرم‌افزاری یاد شده کسپرسکی از طریق تحلیل رفتاری برنامه‌های مشکوک و بدون نیاز به تشخیص امضای آن، این تهدیدات را خنثی می‌کنند. محصولات سال ۲۰۱۲ این شرکت قادرند فعالیت برنامه‌ را در گذشته و یا حال دنبال کنند.

بخش مربوط به نظارت بر فعالیت برنامه‌ها، داده‌های مورد نیاز خود را از بخش‌های دیگری چون ماژول کنترلی فعال و حفاظتی، ایمیل، اینترنت، اجزای آنتی‌ویروس IM، فایروال و غیره دریافت می‌کند.

وظیفه ماژول نظارتی تشخیص سلسله اتفاقات اثرگذار بر امنیت سیستم و قسمت‌های مختلف آن و همچنین دریافت یک تصویر کلی از عملیات صورت گرفته توسط برنامه امنیتی و حتی گروه‌های عملیاتی آسیب دیده توسط بدافزار است.


چنانچه مجموعه‌ای از حوادث مرتبط به هم در رایانه شما اتفاق بیافتد، تنها کاری که ماژول نظارتی باید انجام دهد آن است که از طریق تشخیص یکی از آن‌ها، بقیه این تغییرات و اتفاقات رخ داده را پیدا کند. نکته مهم در مورد نرم‌افزار Kaspersky Internet Security ۲۰۱۱ و Kaspersky Anti-Virus ۲۰۱۲ آن است که امروزه با استفاده از این دو برنامه امکان لغو و یا بازگرداندن تمامی عملیات انجام شده توسط یک برنامه نیز می‌سر است.

علاوه بر این لیست اقدامات قابل لغو مواردی نظیر ایجاد، تغییر نام، و اصلاح فایل‌ها و همچنین تغییر در ثبت سیستم و یا افزودن موارد جدید به آن را هم در بر می‌گیرد.


به لطف قالب‌های رفتاری (Behavioral template) تشخیص فعالیت‌های خرابکارانه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.

شرکت کسپرسکی در اقدامی جالب داده‌های خود در ارتباط با برنامه‌های مخرب را در این قالب‌های رفتاری گنجانده و به این ترتیب می‌توان به سرعت و تنها با استفاده از یک پایگاه داده متمرکز مربوط به این قالب‌ها موقعیت دقیق کدهای مخرب و ناشناخته با الگوهای رفتاری پیچیده را مشخص نمود.


حفاظت بهتر از طریق فناوری ابری
در محصولات خانگی نسخه ۲۰۱۲ کسپرسکی، از فناوری‌های مبتنی بر ابر که مهم‌ترین پیشرفت در محصولات آنتی‌ویروس به شمار می‌روند بهره گرفته شده است و این فناوری‌های نسبت به نسخه‌های پیشین پیشرفت شگرفی داشته‌اند.

کاربران محصولات کسپرسکی می‌توانند به موجب تبادل مستمر اطلاعات میان محصولات نصب شده بر روی سیستم خود و پایگاه متمرکز داده‌ موجود در ابر در جریان جدید‌ترین اطلاعات حفاظتی و امنیتی مقابله با تهدید قرار گیرند.

این محصولات علاوه بر تضمین امنیت ابر نحوه حفاظت از آن را به کاربران نشان می‌دهند. پنجره اصلی این برنامه حاوی اطلاعات دقیقی در مورد قسمت‌های فعال ابر و نحوه حفاظت این بخش‌ها از سیستم کاربران و داده‌های شخصیشان است.

کاربران Internet Security ۲۰۱۲ و Anti-Virus ۲۰۱۲ کسپرسکی می‌توانند تنها با یک کلیک اطلاعات لازم در مورد اعتبار هر یک از فایل‌های موجود در یک رایانه را بدست آورده و با آگاهی کافی در مورد استفاده یا عدم استفاده از آن فایل تصمیم بگیرند.

برای این منظور تنها کافی است بر روی آیکون آن فایل راست کلیک کرده و گزینه موسوم به View file reputation in KSN را از منوی گشوده شده انتخاب نمایند. پس از این مرحله رتبه‌بندی فایل مورد نظر از نظر تهدید نمایش داده می‌شود.

این رتبه‌بندی با استفاده از سرویس ابری امنیت شبکه کسپرسکی که سال پیش راه‌اندازی شد و امروز جایگاه بسیار خوبی دارد انجام می‌شود.

کاربران همچنین می‌توانند علاوه بر این سرویس، کاربران می‌توانند به اطلاعات دیگری در مورد توزیع جغرافیایی آن فایل، سطح اطمینان به آن فایل از دیدگاه سایر کاربران، و اطلاعات مشابه دیگری که توسط سیستم‌های واکنش سریع و تشخیص ابر این شرکت ذخیره می‌شوند دست یابند.

این دو محصول جدید به محض مواجهه با لینک‌های خطرناک و همچنین لینک‌هایی هدایت‌کننده کاربران به وب سایت‌های ارسال‌کننده هرزنامه و مخرب که تنها برای کلاهبرداری ساخته شده‌اند هشدارهای لازم را به کاربر می‌دهند.

از دیگر امکانات این دو محصول می‌توان به قابلیت دریافت مستقیم جدید‌ترین اطلاعات موجود در مورد منابع اینترنتی بدافزار‌ها از فناوری ابری اشاره کرد. وب سایت‌های حاوی مطالب مرتبط با بزرگسالان، موضوعات خشونت‌آمیز و دیگر عناوین نامتعارف دیگر از جمله این منابع اینترنتی به شمار می‌روند.

بنابراین کاربران می‌توانند با خیالی آسوده و فارق از هرگونه نگرانی از بابت به سرقت رفتن اطلاعات محرمانه‌شان و یا آلوده شدن سیستم خود در فضای مجازی گشت و گذار کنند.

فناوری‌های ابری حفاظت رایانه‌در برابر هرزنامه‌ها را هم افزایش داده‌اند. پایگاه‌های داده مستقر در ابر این قابلیت را دارند که به صورت بی‌درنگ الگوهای مربوط به هرزنامه‌نامه‌های ایمیلی جدید را شبیه‌سازی کنند و به موجب این قابلیت دو نرم‌افزار آنتی-ویروس و امنیت اینترنت این شرکت می‌توانند به سرعت خود را با تاکتیک‌های متغیر هرزنامه‌نویسان انطباق داده و به این ترتیب تدابیر امنیتی و حفاظتی مناسب را اتخاذ نمایند.

نکته مثبت دیگر در مورد این دو نرم‌افزار آن است که دیگر پیش از شروع به کار نیازی به اعمال تغییرات و یا تنظیمات در ماژول جدید ضدهرزنامه نمی‌باشد چراکه ماژول مذکور کاملاً سازگار با کاربر بوده و جدید‌ترین اطلاعات موجود در مورد ارسال هرزنامه‌های ایمیلی در ابر موجود است.

علاوه بر این‌ها متخصصین این شرکت باور دارند که نصب نرم‌افزارهای امنیتی بر روی کامپیوترهای کاربران و همچنین حفاظت از ابر روشی است ایده‌آل به منظور فراهم آوردن حفاظت چندلایه. در حال حاظر این رویکرد ترکیبی بهترین گزینه برای مقابله با طیف گسترده تهدیدات موجود در فضای مجازی است.

به همین دلیل است که هر دوی این محصولات مجهز به فناوری‌های پیشرفته ابری بوده و امکانات پیشرفته‌ای را در خود دارند.

آسودگی و سرعت
هر دو محصول جدید شرکت کسپرسکی عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که کمترین اثر را بر سرعت و عملکرد سیستم دارند.

این دو محصول با هدف استفاده روزمره کاربران و انجام اموری مانند گشت و گذار در اینترنت، جستجو و مشاهده صفحات وب، برقراری تماس‌های VoIP، تماشای فیلم‌های HD و لذت بردن از بازی‌های رایانه‌ای آنلاین طراحی شده‌اند.

سیستم به روز رسان هوشمند این محصول به‌روزرسانی ارائه شده را تنها برای قسمت‌های فعال این دو محصول دانلود کرده و بلافاصه پس از دانلود آن‌ها را نصب و راه‌اندازی می‌کند. به عبارت دیگر اجزای پایگاه داده آنتی‌ویروس به صورت مداوم به روز رسانی می‌شوند و به این ترتیب نیازی به دانلود یکباره فایل‌های به روز رسانی نبوده و به این ترتیب ترافیک و حجم دانلود‌ها به حداقل می‌رسد.

حالت راه‌اندازی آپدیت (Update Launch Mode) مطابق با وضعیت کاری لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی طراحی شده است و در زمان از سر گیری فعالیت سیستم‌عامل و یا اجرای برنامه‌ای خاص توسط کاربر به هیچ وجه منجر به کُندی عملکرد سیستم نمی‌شود.

محصولات ۲۰۱۲ کسپرسکی نسبت به نسخه‌های قبلی از امکانات بهتری برخوردارند و به عنوان مثال دارای قابلیت ۳D (سه بعدی) و همچنین تصاویر گرافیکی متحرک نیز می‌باشند با این حال‌‌ همان دقت عملکرد خود را حفظ کرده‌اند و کار با آن‌ها نیز برای کاربر آسان خواهد بود.

فضای متحرک پنجره اصلی شامل برخی آیکون‌های بصری برای نشان دادن اعمال کلیدی از قبیل اسکن دیسک، به روز رسانی پایگاه داده، و نظایر آن است.

به موجب قابلیت‌های جدید افزوده شده به این دو محصول کاربران می‌توانند در ابزارهای دارای صفحه نمایش لمسی خود نیز از این دو بهره بگیرند.

همچنین نصب نرم‌افزار امنیتی یاد شده بسیار آسان‌تر شده وعلاوه بر این‌ها فعال‌سازی این دو محصول و خریداری لایسنس‌ نیز آسان و تنها از طریق یک پنجره ساده انجام می‌شود.

به گفته یوجین کسپرسکی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران لابراتوار کسپرسکی، دو محصول سال ۲۰۱۲ این شرکت با‌‌ همان کیفیت خوب قبلی که محصولات خانگی ما بدان شهرت دارند به بازار عرضه می‌شود و همچنین مجهز به فناوری‌های حفاظتی یکپارچه و بر‌تر جهانی هستندکه به منظور مقابله با پیشرفته‌ترین تهدیدات طراحی شده‌اند.

در عین حال این دو محصول نسبت به گذشته از سادگی بیشتری برخوردار بوده و کار با آن‌ها نیز برای کاربر ساده‌تر است. با این حال گام مؤثر دیگر در ساخت این دو محصول فراهم آوردن امکان حفاظت از کاربران اینترنت دربرابر تهدیدات خطرناک و ناشناخته است.

در پایان بروز رسانی بسیاری از ماژول‌های موجود در نرم‌افزار امنیت اینترنت ۲۰۱۲ از قبیل آنتی‌ویروس وب، ماژول آزمون شهودی و زیرسامانه تعیین سطح تهدید و همچنین بخش‌های مقابله با روت کیت ساده‌تر و همراهی آن‌ها با فناوری‌های ابری بهتر شده است.


کد مطلب: 18493

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18493/رونمایی-نسخه-های-۲۰۱۲-محصولات-کسپرسکی

ايتنا
  https://www.itna.ir