۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ادغام‌ وزارت ارتباطات عقب‌گرد غيرتخصصي است

ایتنا - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ادغام وزارت ارتباطات با راه و مسکن عقب‌گرد به سال‌های گذشته و عصر غیر تخصصی بودن حوزه‌ها است و به این معنی است که تخصص‌ها را کنار خواهیم گذاشت.
کاظم جلالی - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
کاظم جلالی - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس



به گزارش ایتنا به نقل از فارس، کاظم جلالی اظهار داشت: در بحث ادغام ابتدا باید دولت یک کار کار‌شناسی دقیق انجام می‌داد و طرح جامع در اصل مدیریتی کشور اهمیت می‌کرد الان این ادغام‌هایی که انجام شده فاقد توجیه است.

وی گفت: درست است که در بسیاری از کشور‌ها وزارتی به عنوان راه و ترابری نداریم؛ اما در آن کشور‌ها حتما کل کارهای مربوط به راهسازی خود را انجام داده‌اند؛ برای مثال در کشور سوئیس با ۴۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت، به میزان تمام راه‌های ساخته شده در ایران یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربعی، جاده‌ ساخته شده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ما و دولت این است که دولت باید یک کار مطالعاتی دقیق انجام دهد؛ مثلا در وزارت کشور معاونتی به نام معاونت عمران وجود دارد، در حالی که وظایف وزارت کشور اصولاً حاکمیتی است.

وی گفت: بنابر این بهترین کار این است که معاونت عمرانی از وزارت کشور جدا شود و به وزارت مسکن و شهرسازی ملحق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثالی دیگر، وزارتخانه رفاه و تأمین اجتماعی دارای بخش مربوط به تأمین اجتماعی و بخش بهداشت و درمان است که این ‌بخش‌ها می‌تواند به وزارت بهداشت و درمان ملحق شوند.

وی ادامه داد: همچنین بخش‌های دیگری نیز در زیر مجموعه وزارت رفاه وجود دارند که شامل شرکت‌هایی است که می‌توانند خصوصی شوند و و یا به وزارت اقتصاد و امور دارایی اضافه شود.

جلالی تأکید کرد: ‌همچنین مجموعه‌های دیگری از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و امور آب باهم سنخیت دارند و می‌توانند تبدیل به یک مجمومه شوند.

وی گفت: مقصود اصلی ادغام این نیست که یک وزارتخانه به یک وزارتخانه دیگر منضم شود؛ بلکه مقصود این بود که دولت برای کوچک سازی و روان سازی و در عین حال تخصصی کردن دولت یک کار کار‌شناسی دقیق انجام دهد.

نماینده مردم شاهرود اظهار داشت: این نوع ادغام خارج از حوزه تخصص است؛ به این معنی که وزارت ارتباطات و وزارت راه و مسکن از ۲ قماش مختلف هستند.

وی گفت: با این ادغام‌ها در واقع به عصر قدیم برمی‌گردیم و تخصص‌ها را کنار می‌گذاریم، این ادغام شتاب‌زده، بدون کار کار‌شناسی و بدون مطالعه به کشور آسیب‌ می‌رساند و ما را عقب نگه می‌دارد، ضمن اینکه ما کشوری هستیم که باید ادغام‌هایمان بر اساس بومی سازی باشد، نه بر اساس تقلید.

وی گفت: برای مثال بسیاری از کشور‌ها نیاز به وزارت مسکن و شهرسازی مرتفع شده؛ زیرا مسکن در آنجا ساخته شده و آن‌ها از تب و تاب مسکن گذشته‌اند؛ اما آیا در ایران نیز تب مسکن فروکش کرده و همه خانه دار شده‌اند، یا اگر خانه‌دار شده‌اند، از خانه‌های خود راضی هستند؛ پس ما هنوز در بخش مسکن وشهرسازی کار داریم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از سوی دیگر، بخش هواپیما برای خود دنیایی است و بسیاری از کشور‌ها در بخش هوانوردی وزارتخانه دارند؛ اما به واقع ما امروز در بخش هواپیمایی و هوانوردی، راه آهن و بنادر در چه وضعیت قرار داریم.

جلالی گفت: ‌ سالانه ۲۴ هزار نفر آدم در جاده‌ها کشور کشته می‌شود؛ در چنین کشوری باید وزارت راه و ترابری داشته باشید و وزیری در راس این ‌وزارتخانه باشد که هر چه سریع‌تر جاده سازی و ایمن سازی کند و خطرات را از مردم دور کند.

وی گفت: در چنین شرایطی به نظر ما در طرح ادغام وزارت ارتباطات با راه و مسکن، کار کار‌شناسی انجام نشده و ادغام‌ها شتاب‌زده شکل گرفته است.
کد مطلب: 18400
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر رجائی زاده
feedback
United Kingdom
من با آقای جلالی موافقم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام