۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۶

عکس‌برداری و به اشتراک‌گذاری با تلفن همراه هوشمند

ایتنا - شاید یکی از سرگرمی‌های خیلی از مردم، عکس‌برداری از سوژه‌های معمولی و کشف زیبایی‌های پنهان آنها باشد.
عکس‌برداری و به اشتراک‌گذاری با تلفن همراه هوشمند

مرکز تحقیقاتی Cint با پشتیبانی نوکیا، مطالعاتی در مورد عادات مردم برای عکس‌برداری و اشتراک گذاشتن عکس در ۸ کشور انجام داده و نتایج جالبی به دست آورده است.

به گزارش ایتنا، امروزه بسیاری از مردم به جای دوربین دیجیتال استاندارد، از تلفن هوشمند برای عکس‌برداری استفاده می‌کنند. هدف از انجام تحقیقات، پیدا کردن عوامل انتخاب تلفن هوشمند برای عکس‌برداری از دنیای پیرامون است.

مرکز تحقیقاتی Cint این تحقیقات را در ۸ کشور چین، فیلیپین، امریکا، سوئد، سنگاپور، هند، ایتالیا و سوئیس انجام داده است. بیش از ۸ هزار نفر در این تحقیقات شرکت کردند که ۴۹ درصد آنها مرد و ۵۱ درصد زن هستند.

آمار جهانی نشان می‌دهد که بیشر سوژه‌های عکاسی، بچه‌ها و دوستان هستند که هریک ۴۴ درصد از کل سوژه‌ها را شامل می‌شوند و ۴۱ درصد دیگر از سوژه‌ها طبیعت است. اما چرا مردم به جای دوربین از تلفن همراهشان استفاده می‌کنند؟ ۷۰ درصد مردم این طور پاسخ داده‌اند که با تلفن همراه در حال حرکت، سوژه‌ها را سریع‌تر شکار می‌کنند.

کاملا واضح است که مردم علاوه بر عکس‌برداری برای خوشایند خود، دوست دارند آنها را با دیگران به اشتراک گذارند. ۳۳ درصد از مردم نه تنها می‌خواهند سوژه‌های جالبی که شکار کرده‌‌اند به دیگران نشان دهند، بلکه دوست دارند برای خلاقیتشان در عکاسی مورد تحسین دیگران قرار گیرند. هر چه نظرات بیشتر باشد، آنها بیشتر خوشحال می‌شوند.

نکته جالب دیگر این است که عادات تصویربرداری و به اشتراک‌گذاری عکس از کشوری به کشور دیگر فرق می‌کند. در حالی که بیشتر کاربران آسیایی در عکس‌برداری و به اشتراک گذاشتن آن بسیار فعال هستند، در مورد کاربران اروپایی داستان فرق می‌کند. به عنوان نمونه سوییسی‌ها و سوئدی‌ها در مورد اشتراک‌گذاری آنلاین تصاویر خیلی فعال نیستند.

صرف نظر از کشور، نتایج نشان می‌دهد گرو‌ه‌های جوان‌تر مردم در مورد به اشتراک‌گذاری عکس فعالتر هستند. مثلا ۳۰ درصد از سوییسی‌هایی که بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن دارند، تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌کنند.


ما نمودارهایی از سه کشور برتر در زمینه عکس‌برداری و به اشتراک‌گذاری عکس در اختیار شما قرار داده‌ایم. به نظر می‌رسد چینی‌ها با ۸۵ درصد، بزرگترین ملت از نظر تعداد کاربرانی باشد که تصاویرشان را با دوربین تلفن همراهشان ثبت می‌کنند. اما همین کاربران از نظر به اشتراک گذاشتن آنلاین، در رتبه سوم قرار دارند. کابران فیلیپینی با ۶۸ درصد، بالاترین رتبه را در اشتراک‌گذاری آنلاین دارند.

اروپایی‌ها بیشتر دوست دارند تصاویرشان را در کامپیوتر ذخیره کنند تا اینکه آنها را شبکه‌های اجتماعی آپلود کرده و در معرض نمایش عموم قرار دهند.


در هر حال نتایج کلی مثبت هستند. کسانی که برای عکس‌برداری تلفن همراه هوشمند را انتخاب می‌کنند آن را وسیله‌ای برای شکار صحنه‌ها در لحظه می‌دانند. در حالی که این کار با دوربین عکاسی جداگانه ممکن نیست مگر اینکه مدام دوربینی را با خود حمل کنند که احتمالا بیشتر اوقات نیازی به آن ندارند.
کد مطلب: 18366
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام