۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۴
رييس كميته مخابرات مجلس با اشاره به نگراني‌هاي ادغام

مگر قبلا اين حوزه بي‌نقص بود؟

ايتنا - علي مطهري: ادغام وزارت راه و ارتباطات پيشنهاد من بود ولي اضافه شدن وزارت مسكن به اين مجموعه چندان درست نيست.
مگر قبلا  اين حوزه بي‌نقص بود؟


رئيس كميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به عملكرد فعلي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات،‌ بهترين تصميم ادغام اين وزارتخانه با وزرات راه و ترابري است.

علي مطهري در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : ادغام وزارت راه و ارتباطات پيشنهاد من بود ولي اضافه شدن وزارت مسكن به اين مجموعه چندان درست نيست.

وي تاكيد كرد: به موازات ادغام وزارتخانه‌هاي راه، مسكن و ارتباطات و تشكيل وزارت امور زيربنايي، فعاليت‌هاي تصدي‌گري آنها نيز بايد به بخش خصوصي واگذار شود تا اين وزارتخانه جديد بتواند به امور نظارتي وحاكميتي بپردازد.

نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه خصوصي‌سازي نيز ادغام وزارتخانه را توجيه مي‌كند گفت: تا چندي پيش شركت مخابرات ايران زيرمجموعه وزارت ارتباطات بود كه اكنون از آن جدا شده، شركت پست و پست بانك نيز در حال خصوصي شدن است، ‌بنابر اين نيازي به وزارت مستقل ارتباطات نداريم.

وي در مورد تضعيف بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات در صورت ادغام با ساير وزارتخانه‌ها گفت: اين نگراني بجا است ولي مگر در ساختار قبلي كه وزارت مستقل ارتباطات داشتيم اين حوزه بي‌نقص بود.

وي افزود: عملكرد يك مجموعه به تلاش مديران آن بستگي دارد و وجود ساختار مستقل اداري تضمين كننده عملكرد مثبت نيست.

مطهري در مورد سنخيت فعاليت‌ها و وظايف سه وزارتخانه راه، ‌مسكن و ارتباطات گفت: وظايف وزارت راه و ارتباطات با هم سنخيت دارند و با ادغام اين وزارتخانه‌ها تعارضاتي كه بين آنها در زمينه توسعه شبكه مخابراتي وجود دارد، از بين مي‌رود.
کد مطلب: 18363
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام