۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۸

ماجرای هک بزرگترین سایت پایان نامه‌ها

ایتنا - با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد مدت زمانی که این پایگاه مورد حمله قرار گرفته است خیلی کوتاه بوده و فردی که نسبت به هک این پایگاه اقدام کرده به پایگاه داده‌ها (Data Base) کاری نداشته است.

«ایران داک» که بر اساس گزارش‌های رسمی دارای مقام اول از نظر حجم محتوا در میان پایگاه‌های ‌وب دولتی است به گفته رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، برای ساعاتی هک شده اما این حمله ناکام مانده است.


به گزارش ایتنا به نقل از مهر، وجود حفره‌های امنیتی در پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران درحالی‌ست که این پژوهشگاه مدیریت مدارک علمی را بر عهده دارد و پایگاهی برای ثبت پایان نامه‌های دانشجویی است در اساسنامه‌اش از مدیریت دانش و جامعه اطلاعاتی به عنوان یکی از اهداف آن نام برده شده و با ابلاغیه دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان متولی و اداره‌کننده سامانه ملی اطلاعات علم و فناوری و سامانه وزارتی اطلاعات علم و فناوری انتخاب شده است.


در حال حاضر پایگاه‎های اطلاعاتی جدید و پیشین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران بیش از ۶۱۵ هزار رکورد اطلاعاتی دارد که ۱۲۶ هزار و ۸۴۷ رکورد آن به پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری اختصاص دارد. این پایگاه اینترنتی بر اساس گزارش شورای عالی اطلاع‌ رسانی، از نظر حجم محتوا، مقام اول در میان پایگاه‌های ‌وب دولتی را دارا است.


سید امید فاطمی - رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با تأیید هک پایگاه اینترنتی این پژوهشگاه گفت: قطعا حفره‌های امنیتی وجود داشته که این اتفاق افتاده است. با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد مدت زمانی که این پایگاه مورد حمله قرار گرفته است خیلی کوتاه بوده و فردی که نسبت به هک این پایگاه اقدام کرده به پایگاه داده‌ها (Data Base) کاری نداشته است.

وی افزود: بررسی‌هایمان نشان داد که حمله کننده به پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به کدام قسمت‌های این پایگاه مراجعه داشته است اما هیچ کدام از قسمت‌هایی که رفته بود به Data Base نمی‌خورد. هر چند فردی که این حمله را انجام داده است اطلاعاتی کم یا زیاد نکرده اما این حمله خود یک سیگنال است که باید حفره‌های امنیتی را برطرف کرد.


رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در عین حال با بیان اینکه سایت‌ها هر چه قدر هم قوی باشند هک می‌شوند، خاطرنشان کرد: برخی سایت‌های مشهور دنیا هم هک می‌شوند.
کد مطلب: 18321
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«هک شده اما این حمله ناکام مانده» دیگر چه صیغه عجیب و غریبی است؟!