۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۹

ناکامی کاخ سفید در فیلترینگ

ایتنا - دولت آمريكا می‌گوید با ارائه این طرح می‌خواهد سایت‌های ناقض کپی‌رایت را شناسایی و بلوکه کند و موتور جست‌وجو‌ها و ISP‌ها را به همین علت تحت فشار بگذارد.
ناکامی کاخ سفید در فیلترینگ

یک سناتور سنای آمریکا طرح دولت آمریکا برای بلوکه کردن سایت‌های مخالف و به اصطلاح ناقض کپی‌رایت را متوقف کرد و مانع از طرح آن در صحن سنا شد.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، سناتور ران ویدن نماینده دموکرات از ایالت اورگان طرح قانونی دولت با نام Preventing Real Online Threats to Economic Creativity and Theft of Intellectual Property Act را بلوکه کرده است.

اگر چه دولت می‌گوید با ارائه این طرح می‌خواهد سایت‌های ناقض کپی رایت را شناسایی و بلوکه کند و موتور جست‌وجو‌ها و ISP‌ها را به همین علت تحت فشار بگذارد، اما ناظران مستقل می‌گویند کاخ سفید در عمل قصد دارد از این طریق اهرم قانونی برای فیل‌تر کردن سایت‌های مخالف با سیاست‌های دولت امریکا را به دست آورد و هر صدای مخالفی را در فضای مجازی خاموش کند.

بر اساس طرح کاخ سفید در صورت صدور حکم دادگاه و با تایید وزارت دادگستری ISP‌ها و موتور جست‌وجو‌ها موظف هستند جلوی هدایت ترافیک اینترنتی به سایت‌های تحت تعقیب را بگیرند.

طرح یاد شده شکایت کردن از سایت‌های متخلف و ناقض کپی رایت را نیز ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. همچنین بر طبق طرح مذکور شرکت‌های تجارت الکترونیک و سایت‌های پرداخت آنلاین هم حق همکاری با سایت‌های متخلف را نخواهند داشت.

گروه‌های مدافع حقوق مدنی و صاحب‌نظران می‌گویند این طرح در صورت تصویب کار دولت آمریکا برای مقابله با آزادی بیان را راحت‌تر می‌کرد و به تجارت الکترونیک و کسب و کار انلاین هم آسیب می‌زد.

با این وجود بعید به نظر می‌رسد که دولت آمریکا از خواست خود در این زمینه کوتاه بیاید.
کد مطلب: 18240
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام