۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۰

همکاری اینتل، IBM، HP و Red Hat برای رقابت با VMware

ايتنا - هدف اصلي شرکت‌هاي حاضر در اين انجمن اين است که پلتفورم KVM را به عنوان جايگزيني براي پلتفورم VMware مورد استفاده قرار دهند و ابزارهاي بيشتري را نسبت به آن در اختيار بگيرند.

تعداد زيادي از بزرگان صنعت IT جهاني از جمله IBM، HP، BMC Software، Red Hat و اينتل اعلام کردند که با آغاز همکاري‌هاي جديد با يکديگر در حال ساخت پلتفورم مجازي جديدي به صورت متن‌باز هستند که هسته مرکزي آن مبتني بر سيستم Virtual Machine(ياKVM) است تا اين پلتفورم جايگزين محصول مشابهي شود که از سوي شرکت VMware در بازار به فروش مي‌رسد.

به گزارش ایتنا از همكاران سيستم اين شرکت‌ها مرکز مشترک Open Virtualization Alliance(ياOVA) را تشکيل داده‌اند تا معماري‌هاي اصلي و هسته اوليه پلتفورم ياد شده را در اين مکان توسعه دهند.
به گفته شرکت تحقيقاتي گارتنر اين مرکز کمتر از يک درصد بازار را تحت پوشش قرار داده است که اميد مي‌رود در آينده بتواند با بزرگان ابزارهاي مجازي رقابت تنگاتنگي داشته باشد.

هدف اصلي شرکت‌هاي حاضر در اين انجمن اين است که پلتفورم KVM را به عنوان جايگزيني براي پلتفورم VMware مورد استفاده قرار دهند و ابزارهاي بيشتري را نسبت به آن در اختيار بگيرند.

«تام بيتمن» يکي از تحليلگران گارتنر در اين خصوص گفت، مرکز OVA با اينکه شامل شرکت‌هاي بزرگي مي‌شود درصد کمي از بازار را به خود اختصاص داده است، اگر شما هيچ سهمي از بازار جهاني نداشته باشيد با ديگر شرکت‌هاي هم‌رده خود يکي مي‌شويد تا در مقابل بزرگان اين عرصه بايستيد.

شرکت VMware به عنوان بزرگ‌ترين عرضه کننده ابزارها و سيستم‌هاي مجازي در دنيا محسوب مي‌شود و با وجود اينکه بخشي از بازار خود را به مايکروسافت و Citrix's Xen واگذار کرده است، همچنان در عرصه جهاني صاحب ۷۵ درصد اين بازار است.

کد مطلب: 18156
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام