۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۳

تاثیر سوء امواج تلفن همراه بر زنبورعسل

ایتنا - اغلب اوقات ما نگران امواج تلفن همراه برای سلامتی خودمان هستیم، این در حالی‌ست که این امواج بر روی موجودات دیگر نیز تاثیر می‌گذارد.
تاثیر سوء امواج تلفن همراه بر زنبورعسل

به گزارش ایتنا به نقل از فارنت، نتایج یک تحقیق منتشر شده از انستیتو فدرال سوئیس حکایت از این دارد که امواج تلفن همراه برای جمعیت یکی از دوست‌داشتنی‌ترین حیوانات موجود در جهان یعنی زنبور عسل بسیار زیان‌آور است.


این مطالعه که بر اساس مشاهده عکس‌العمل زنبور‌ها در کندوی عسل در زمان وضعیت تلفن‌های همراه در حالت‌های خاموش، روشن، آماده به کار و در حال تماس فعال بدست آمده است.


نتایج این تحقیق بیانگر آن است که زنبور‌ها در حالت تماس فعال در حدود ده بار پرسر و صدا‌تر از حالت طبیعی در کندو در حال فعالیت هستند و به نوعی در ساختار کاری کندو اختلال به وجود می‌آید که شاید مهم‌ترین دلیل آن حساسیت زنبور‌ها به میدان‌ها و زمینه‌های مغناطیسی قوی باشد.


اختلال فروپاشی و یا ترک دسته‌جمعی پدیده‌ای است که از سال ۲۰۰۶ در آمریکای شمالی در حال رخ دادن است و به صورت ناگهانی ۵۰ تا ۹۰ درصد زنبورهای کندوی عسل از بین رفته و یا شروع به ترک کنده می‌کنند و به عنوان مثال زنبور کارگر به صورت ناگهانی شروع به ترک کندو کرده و ملکه را‌‌ رها می‌کند.


هر چند بیشتر افراد به دلیل تولید مثل زیاد زنبور عسل زیاد نگران نیستند اما باید بدانند که زنبور عسل بخشی مهم از اکوسیستم جاری در جهان است و اختلالات وارده می‌تواند به کمتر و یا عدم گرده‌افشانی توسط این موجودات دوست داشتنی منجر شود.

اغلب اوقات ما نگران امواج تلفن همراه برای سلامتی خودمان هستیم و البته منطقی‌تر آن است که این حساسیت را به موجودات کوچک‌تر که صدای فریادشان به جایی نمی‌رسد نیز تعمیم دهیم که فردا دیگر بسیار دیر است.
کد مطلب: 18087
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام