۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۳

تصويب فرمول اوليه‌ تغيير تعرفه‌هاي تلفن ثابت

ایتنا - مدير عامل شركت مخابرات ايران درباره تعرفه‌هاي تلفن ثابت و بحث عادلانه شدن آنها گفت: فرمول اوليه اين موضوع از سوي شوراي رقابت تصويب و به سازمان تنظيم مقررات ارتباطات اعلام شده است.
تصويب فرمول اوليه‌ تغيير تعرفه‌هاي تلفن ثابت

صابر فيضي اظهار كرد: در اين راستا يكسري اطلاعات جزيي از ما خواسته شده بود؛ در داخل فرمول اصلي يك فرمول ديگري است كه بايد آن را تصويب كنند كه بعد از تصويب آن در شوراي رقابت و پارامترهاي بعدي، اين تغييرات در تعرفه اعمال و اعلام مي‌شود.

به گزارش ایتنا به نفل از خبرگزاری دانشجویان، وي با بيان اين كه تعرفه مكالمات افزايش نيافته بلكه عادلانه مي‌شود، ابراز كرد: در حال حاضر در جهان بحث مسافت معني ندارد و تعرفه‌هاي مخابراتي بر اساس ميزان ترافيك رد و بدل شده، تغيير مي‌كند.

مدير عامل شركت مخابرات ايران در ادامه گفت: شوراي رقابت دستور‌العمل و نظام‌بندي محاسبه تعرفه را به شركت مخابرات ايران ابلاغ كرده كه در فرمول ابلاغ شده از سوي شوراي رقابت، ضمن اشاره به قيمت پايه هر پالس به بحث كيفيت و بهره‌وري، تورم و سود مورد انتظار صاحبان سهام نيز اشاره شده و در نهايت شوراي رقابت بايد اين پارامترها را به شركت مخابرات ايران ابلاغ كند.

او خاطرنشان كرد: با قرار دادن پارامترها داخل فرمول، تعرفه به‌دست مي‌آيد كه در اين رابطه درواقع بحث افزايش تعرفه‌ها مطرح نيست بلكه تعديل آن‌ها مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، مدير عامل شركت مخابرات ايران پيش از اين نيز گفته بود: اميدواريم موضوع تغيير تعرفه‌هاي تلفن ثابت تا پايان ارديبهشت‌ماه سال جاري به نتيجه برسد و جزييات آن اعلام و نهايي شود.

هم‌چنين رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در اين باره تصريح كرده بود: زماني كه بخواهيم تمام تعرفه‌هاي يك اپراتور را به‌صورت يك بسته نگاه كنيم، آن بسته را طوري طراحي و بررسي مي‌كنيم كه هدفمندي يارانه‌ها در آن تاثيري نداشته باشد.

محمد كرم‌پور اظهار كرده بود: وقتي بخواهيم يك تعرفه خاص را به‌صورت ويژه بررسي كنيم، ممكن است تغييري مبني بر افزايش يا كاهش داشته باشد؛ اما زماني كه بخواهيم تمام تعرفه‌هاي يك اپراتور را به‌صورت يك بسته نگاه كنيم، آن بسته را طوري طراحي و بررسي مي‌كنيم كه هدفمندي يارانه‌ها در آن تاثيري نداشته باشد. عموما مسير قيمت و تعرفه‌هاي ارتباطات هم در داخل و هم در دنيا مسير ثابت و يا نزولي است.

به گفته او، شوراي رقابت، رگولاتوري و اپراتورها تماما بايد از قانون تبعيت كنند كه قانون سياست‌هاي اصل ۴۴ اجرايي وظيفه همه اين ارگان‌ها مشخص كرده و در اين زمينه شوراي رقابت داراي نظر بوده و از اختيارات آن است كه تدوين و تنظيم را براي اپراتورها انجام دهد؛ در اين زمينه دستورالعمل تعرفه‌ها توسط شوراي رقابت اعمال خواهد شد.
کد مطلب: 18034
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام