۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۵

AV-Comparatives جایزه ADVANCED+ خود را به کسپرسکی داد

ایتنا - Kaspersky Anti-Virus ۲۰۱۱ در تست درخواستی (on-demand) که توسط AV-Comparatives در ماه فوریه انجام شده، بالا‌ترین امتیازات را کسب کرده است.
AV-Comparatives جایزه ADVANCED+ خود را به کسپرسکی داد

به گزارش ایتنا به نقل از موسسه دیده‌بان آی تی،متخصصان AV-Comparatives راه‌حل‌های بیست سازنده مختلف را روی رایانه‌هایی مجهز به ویندوز اکس‌پی سرویس پک ۳ تست کردند.

به گزارش ایتنا، هر محصول با استفاده از مجموعه‌ای بدافزار نمونه و دیگر فایل‌ها تست شد تا نرخ تشخیص بدافزار، تعداد تشخیص نادرست (false positives) و سرعت اسکن آن مشخص شود. مجموعه بدافزاری مورد استفاده از فایل‌های ساخته شده طی شش ماه اخیر ایجاد شده بود.

راه‌حل کسپرسکی با موفقیت کامل این آزمایش را پشت سر نهاد و به امتیاز رده‌بندی Advanced+ که بالا‌ترین امتیاز ممکن است، دست یافت. Kaspersky Anti-Virus ۲۰۱۱ فقط ۱۲ مورد تشخیص نادرست داشت که کاملا از میانگین صنعتی این آزمایش پایین‌تر بود.

نکته قابل توجه آنکه ۱۲ مورد تشخیص نادرست مربوط به فایل‌هایی بودند که طبق اطلاعات سیستم تشخیص بدافزار ابری جهانی کسپرسکی (Kaspersky Security Network)، اغلب در رایانه‌های کاربران کسپرسکی وجود نداشتند.


نیکیتا شوتسوف، مدیر واحد تحقیقات ضد بدافزار کسپرسکی، در این باره می‌گوید: ما زحمات زیادی کشیدیم تا محصولاتمان را بهینه کنیم و خوشحالیم که می‌بینیم این تلاش‌ها در نتایج درخشان حاصل از تست AV-Comparatives بازتاب داشته است.
با این حال، توصیه ما تمرکز بر تست‌هایی است که شرایط رایانه‌های کاربران را طی یک حمله بدافزاری شبیه سازی می‌کنند؛ یعنی آزمون‌هایی چون Zero-day، Real-World یا Dynamic. با وجود تعداد کم برنامه‌های خطرناک مورد استفاده در این تست‌ها، آن‌ها قادرند تمام فناوری‌ها و سطوح محافظت محصولات ضدویروس را به بوته آزمایش بگذارند.
فایل‌های خطرناک موجود در آزمایش‌ها ارتباط کمتری دارند نسبت به آنهایی که در برخی از تست‌های آنی (on-demand) قدیمی استفاده می‌شوند.
کد مطلب: 18033
نام شما
آدرس ايميل شما