۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۱

شرکت‌های امنیتی زیر چتر «انجمن صنفی افتا» مي‌روند

تمام شرکت‌هایی که در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت مي‌کنند قابل احترام هستند ولی شرکت‌هایی که واردکننده آنتی‌ویروس هستند نمي‌توانند عضو انجمن باشند.
شرکت‌های امنیتی زیر چتر «انجمن صنفی افتا» مي‌روند

انجمن صنفی افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) با حمایت وزارت صنایع، وزارت ICT وزارت کار و با هدف حفظ حقوق شرکت‌های امنیتی در کشورتشکیل شد.

به گزارش فناوران مرتضی مهدوی رییس هیات مدیره سندیکای افتا با اعلام این خبر گفت: پس از گذشت یک سال مجمع عمومی سندیکای افتا با حضور ۱۴ عضو موسس در ۲۱ فروردین سال جاری تشکیل انتخابات آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه تعداد اعضا این انجمن رو به افزایش است،افزود: شرکت‌های تولیدکننده محصولات و خدمات امنیتی که پایه دانش فنی آنها بومی است نظیر تولید کنندگان آنتی‌ویروس ،تولید کنندگان نوکن؛ تولید کنندگاه UTM و دیگر شرکت‌هایی که در زمره تولید کننده بحساب می‌آیند، مانند برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری که تحقیقات پایه ای در زمینه الگوریتم ها و رمز نگاری انجام می دهند مي‌توانند عضو این سندیکا باشند.

وی افزود: تمام شرکت‌هایی که در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت مي‌کنند قابل احترام هستند ولی شرکت‌هایی که واردکننده آنتی‌ویروس هستند نمي‌توانند عضو انجمن باشند.

وی در توضیح گفت: این شرکت‌ها باید خدماتشان برپایه دانش بومی کشوراستوارباشد یا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
وی اضافه کرد: پس از واقعه ۱۱ سپتامبر و بخصوص از سال ۲۰۰۳ کشورهای پیشرفته روی بحث امنیت سرمایه‌گذاری‌های زیادی صورت گرفته است به گونه‌ای که در حال حاضر رشد سرمایه‌گذاری جهانی درزمینه افتا پنج برابر کل حوزه ICT است.

مهدوی افزود: در کشور ما نیز صنعت امنیت اطلاعات طی یکی دو سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت مي‌کنند برای اینکه بتوانند حقوق خود را حفظ کنند سندیکای افتا را تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در رتبه‌بندی شورای عالی انفورماتیک، امنیت زیرگروه امنیت شبکه قرار می‌گیرد در حالی که امنیت حوزهای بین رشته‌ای است و مذاکراتی برای اصلاح رتبه‌بندی شورای عالی انفورماتیک در قالب پیشنهادهای مشخص تقدیم شورای عالی انفورماتیک کشور شده است.
مهدوی گفت: متاسفانه این طبیعی‌ترین حقی است که از شرکت‌های امنیتی ضایع شده است.

وی معتقد است، با وجود بازار رو به رشد امنیت در کشور، تشکیل سندیکا و انجمن صنفی برای گروه‌های ذینفع امری ضروری است.

وی گفت: در حالی که اواخر سال گذشته سندیکا شکل قانونی نگرفته بود ولی توانست از طریق صندوق حمایت از الکترونیک تسهیلاتی در قالب وام کم بهره به فعالان این صنف اختصاص دهد. همچنین کارگروه فاوای دولت نیز تسهیلاتی را برای ارتقاي این شرکت‌ها در نظر گرفته است.

وی افزود: با وجود این تسهیلات و بخشنامه‌هایی نظیر ISMS و دیگر بخشنامه‌هایی که به‌زودی ابلاغ خواهد شد شرکت‌های امنیتی بازار بسیار خوبی را پیش رو دارند.

وی با تاکید براینکه امنیت یک کالای وارداتی نیست، گفت: نمی‌توان در اتاقی شیشه‌ای از اسرار محافظت کرد.

کد مطلب: 17999
نام شما
آدرس ايميل شما


علی علیپور
feedback
Iran, Islamic Republic of
حقوق شرکتهای امنیتی داخلی با رانت هایی که برای فروش محصولات نه چندان کامل خود میگیرند، مدتهاست که تامین شده است !
اگر واقعا اعتقاد دارید که امنیت کالا نیست، پس چرا با کالای ضدویروس خارجی مشکل دارید !؟ فکر می کنید، شما می توانید ضدویروس خارجی نصب و پشتیبانی کنید ؟ فکر می کنید تمام ویروس های این کشور را یک ضدویروس ایرانی مبارزه می کند. هنوز هم بگذاریم کامپیوترهایمان ویروسی شود تا بلکه شما ضدویروسی در حد ضدویروس های بین المللی بسازید؟ اگر اهل فناوری هستید، خودتان خوب می دانید که اینکار شدنی نیست.
پس با اتحادیه تان حال کنید ولی ارزش کار دیگران را هم کم نگیرید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام