۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۲
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

انتخاب درست چهره برتر IT موجب بسط ارزش‌ها

ايتنا- پرویز رحمتی: هرچقدر نگرش حاکم برانجام این فرآیند، فراگیر و جامع باشد و داوری معیارهای قضاوت نیز با واقعیت‌های موجود همخوان باشد آنگاه باعث تهییج مثبت فعالان حوزه IT و بسط ارزش‌ها خواهد بود.
پرویز رحمتی- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور
پرویز رحمتی- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور


پرویز رحمتی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایتنا با اشاره به انتخاب چهره برتر حوزه فناوری اطلاعات از سوی ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات اظهارداشت: قاعدتا هدف مجموعه برگزار کننده ایجاد فضای رقابتی سالم و توجیه و جاانداختن اصول و ارزش‌های حرفه‌ای در بین نقش آفرینان حوزه فناوری اطلاعات است.

رحمتی تاثیر مثبت در حوزه فناوری اطلاعات را در نتیجه انتخاب معیارهای درست چهره برتر دانست و گفت: با این نوع نگاه بحث معیارهایی که مدنظر است در ارتباط به جهت‌گیری‌های کلی برمی‌گردد و از نظر من باید برای تعیین جهت‌گیری‌های درست از کارشناسان متخصص و برتر حوزه استفاده کرد.

وی افزود: این جهت‌گیری‌ها باید کاملا بر چگونگی فعالیت فرد نظارت کند و ملاك‌هايي همچون بحث کارآفرینی فرد، ارائه نوآوری‌های در خور توجه، تاثیر فرد در بهبود شرایط محیطی و ضوابط حاکم بر حوزه فناوری اطلاعات، تاثیرگذاری و تقویت ساختاری مقررات حوزه، شتاب بخشی به امر صادرات در حوزه IT و ... باید مدنظر قرار بگیرد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اضافه کرد: هر کدام از این جهت‌گیری‌ها باید در یک فرآیند بررسی شوند و در هر دوره هم باید کلیات فعالیت فرد مورد توجه قرار گیرد، ممکن است فرد در یک دوره نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد، مثلا در دوره ارائه فناوری‌های بدیع فعالیت‌های مطرحی انجام داده باشد ولی در یک دوره اصلا چهره مطرحی نباشد. لذا ما باید برای انتخاب چهره برتر تمام شرایط را توامان مدنظر داشته باشیم .

وی در ادامه سخنان خود استفاده از معیارهای درست را برای انتخاب چهره برتر بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: به طور کلی چهارچوب انتخاب چهره برتر فناوری اطلاعات به شدت تحت تاثیر چگونگی داوری و معیارهای انتخاب است و هر چقدر این انتخاب منطبق بر مسایل محیطی و شفاف باشد باعث تاثیرگذاری مثبت بر فعالان حوزه فناوری اطلاعات و تشویق آنان برای اجرای درست وظایف خودشون می شود.

رحمتی تاکید کرد: انتخاب چهره برتر فناوری اطلاعات باعث تهییج نقش آفرینان و تاثیر مثبت در بازار IT دارد و باعث ایجاد شرایط محیطی مناسب در جهت رونق این بازار می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر انتخاب چهره برتر به کمک یک تیم داوری مناسب و تمرکز در شرایط محیطی و در آخر کاندید کردن چند نفر و نظرسنجی از متخصصین انجام گیرد می‌توان به تاثیر مثبت و رونق این حوزه امیدوارتر شد.
کد مطلب: 17981
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام