۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۸

اولین تلفن همراه جهان مجهز به سیستم عامل Android ۲.۳

ایتنا - Nexus S آخرین نسخه از سیستم‌عامل Android با نام رمز Gingerbread را در اختیار دارد.
اولین تلفن همراه جهان مجهز به سیستم عامل Android ۲.۳



صفحه‌نمایش چهار اینچی AMOLED، طراحی زیبا، اتصال NFC، دو دوربین در جلو و پشت و پردازنده یک گیگاهرتزی از دیگر امکانات شاخص Nexus S به شمار می‌آیند.

شرکت سامسونگ، بزرگترین تأمین‌کننده تلفن‌های همراه در امریکا و یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید تلفن‌همراه و شرکت Google، تلفن هوشمند Nexus S را به عنوان اولین تلفن هوشمند مجهز به جدیدترین پلفترم Android معرفی کردند.

به گزارش ایتنا، سیستم‌عامل این دستگاه Android ۲.۳ بوده و سامسونگ و گوگل جدیدترین فناوری‌ها و سخت‌افزار موجود را در آن به کار برده‌اند.

JK Shin، مدیر بخش ارتباطات همراه سامسونگ در این باره می‌گوید: "سامسونگ و گوگل برای ارائه بهترین تلفن هوشمند اندروید، همکاری نزدیکی با هم داشته‌اند. ما تمام تلاش خود را به کار بردیم تا بتوانیم پلتفرم اندروید را بیش از پیش به جلو برده و تلفن همراهی بسازیم که کارایی بالا و قابلیت‌های متنوعی برای کاربران داشته باشد. نتیجه این همکاری، محصولی کامل است که می‌تواند به خوبی کاربران را راضی کند."


Omar Khan، مدیر برنامه‌ریزی و استراتژی‌های در بخش ارتباطات سامسونگ در آمریکا نیز در این باره می‌گوید: از اینکه توانسته‌ایم به کمک گوگل اولین تلفن همراه مجهز به Android ۲.۳ را بسازیم بسیار هیجان زده‌ایم. Nexus S بهترین گواه در نمایش تعهد سامسونگ و گوگل در ارائه بهترین فناوری و استفاده از پلتفرم باز اندروید برای ساخت محصولی قدرتمند است.

در Nexus S قویترین سخت‌افزار و فناوری موجود، در کنار امکانات هیجان‌انگیز تجربه تازه و حرفه‌ای از یک تلفن همراه هوشمند را به کاربران منتقل می‌کند."

Andy Rubin، مدیرعامل بخش مهندسی گوگل نیز در این باره می‌گوید:"گوگل هم از همکاری با سامسونگ برای تولید Nexus S هیجان زده است و با اطمینان می‌گوییم که ترکیبی با ثبات از نرم‌افزار و سخت‌افزار برای ارائه محصولی پیشرو به کار گرفته شده است."

این صفحه‌نمایش ۴ اینچی در کنار بدنه زیبا و ارگونومیک، حس خوبی را در زمان کار به کاربر می‌دهد.

همچنین، وجود فناوری NFC در این دستگاه امکان خواندن اطلاعات چیپ‌ست‌های NFC که در برچسب ها یا پوسترها به کار گرفته شده است را فراهم می‌کند.

پردازنده داخلی یک گیگاهرتزی بوده و قدرت بیشتری برای پردازش تصاویر سه بعدی وجود دارد. همچنین سرعت آپلود و دانلود فایل‌ها از شبکه افزایش یافته و محتوای با کیفیت HD نیز پشتیبانی می‌شود.

در پشت Nexus S یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری و یک دوربین VGA نیز در جلوی گوشی قرار گرفته است.

وجود سنسور ژیروسکوپ در این تلفن همراه باعث می‌شود تا بتوان بازی‌های متنوعی را با استفاده از حرکت تلفن همراه و به کمک این سنسور دقیق انجام داد.

حافظه داخلی این تلفن همراه ۱۶ گیگابایت است.

نسخه ۳/۲ سیستم عامل اندروید که Gingerbread نام گرفته، در حال حاضر سریعترین سیستم عامل اندروید است.

این پلتفرم از NFC، یک صفحه کلید جدید و کارآمد با قابلیت پشتیبانی از Multi Touch، برقراری تماس اینترنتی (VoIP/SIP) و یک رابط کاربری جدید پشتیبانی می‌کند.

همچنین قابلیت‌های ویژه و منحصر به اندروید نیز معرفی شده است که شامل Wi-Fi hot spot، Multi task واقعی، سرویس‌های گوگل شامل جستجوی گوگل، Gmail، Google Maps، دستورات صوتی، Google Voice، YouTube و امکان دسترسی به بیش از ۱۰۰ هزار نرم‌افزار و Widget در Android Market می‌شود.

این محصول از ابتدای سال ۱۳۹۰ وارد بازار ایران شده و در اختیار کاربران ایرانی قرار خواهد گرفت .
کد مطلب: 17865
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام