۳
۰
plusresetminus
شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۶
سهیل مظلوم:

با پهنای باند فعلی فقط مي‌توان ايميل چك كرد

ایتنا - با این وضعیت اینترنت امکان انجام کار به صورت آنلاین، ارتباط با سرورهای ادارات و سازمان‌ها و ارتباط ویدئو کنفرانس امکان‌پذیر نیست.
سهيل مظلوم نایب رییس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای: طرح دوركاري دولت انجام‌پذير نيست
سهيل مظلوم نایب رییس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای: طرح دوركاري دولت انجام‌پذير نيست

نایب رییس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با تاکید بر اینکه پهنای‌باند اینترنت موجود در کشور برای ارایه سرویس‌های مبتنی بر اینترنت و توسعه تجارت‌الکترونیکی با ضعف و محدودیت همراه است، اعلام کرد: پهنای باند فعلی که در اختیار کاربران قرار گرفته، تنها برای چک کردن ایمیل مناسب است.

به گزارش ایتنا به نقل از وایمکس نیوز، سهیل مظلوم با اشاره به طرح دورکاری که توسط دولت مطرح شده است، گفت: با پهنای‌باند موجود عملی‌کردن این طرح بعید به نظر می‌رسد؛ چرا که با این وضعیت اینترنت امکان انجام کار به صورت آنلاین، ارتباط با سرورهای ادارات و سازمان‌ها و ارتباط ویدئو کنفرانس امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه این موضوع باید توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حل شود، افزود: تاخیر در حل این موضوع مشکلات و چالش‌های بسیاری را در کشور ایجاد می‌کند، این درحالی‌است که هم اکنون در حل این مسئله با تاخیر همراه هستیم.

این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تحقق دولت الکترونیکی نیازمند پهنای‌باند کافی است، بیان کرد: باید پهنای‌باند مورد نیاز در اختیار هر کاربر قرار بگیرد چرا که پهنای‌باند مورد نیاز هر فرد متفاوت است.

مظلوم با بیان اینکه کاربران برای دسترسی به شبکه اینترنت هزینه پرداخت می‌کنند، گفت: فضای مجازی زمانی کارایی دارد که بتواند کاربردهای مخصوص خود را ارائه دهد.

نایب رییس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با تاکید بر اینکه دولت به جمع‌بندی نهایی در زمینه ساماندهی وضعیت پهنای‌باند اینترنتی رسیده است و بر حل محدودیت آن تاکید دارد، افزود: با وضعیت فعلی دورکاری و تحقق دولت‌الکترونیکی امکان‌پذیر نیست.
کد مطلب: 17814
نام شما
آدرس ايميل شما


آرش فرهادیان
feedback
به خدا ایمیل هم دیگه نمیشه چک کرد.
رضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
بابا به خدا اینقدر سایتهای مذهبی رو زود میاره که ادم تعجب می کنه
amir
feedback
مثله اینکه آقایون بوی گوشت به دماغشون خورده برای رسیدن به وزارت ارتباطات دولت جدید هر چیزی رو به اینترنت نسبت میدن!
ولی وقته عمل که میشه میا دقیقا این حرف رو میزنن:
از نظر من وضعیت اینترنت خوب است
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام