۰
plusresetminus
شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۹

حمایت از تولیدکننده‌های داخلی آنتی‌ویروس

ایتنا - يک کارشناس فن‌آوري اطلاعات با اشاره به اينکه شرکت‌هاي داخلي، آگاهي بيش‌تري نسبت به ويروس‌هاي بومي کشور دارند، گفت: مسوولان امر بايد از اين شرکت‌ها كه در زمينه توليد آنتي‌ويروس فعاليت دارند، حمايت کنند.
حمایت از تولیدکننده‌های داخلی آنتی‌ویروس

محمد تمجيدي اظهار کرد: ويروس‌هاي موجود در مناطق مختلف جهان باهم تفاوت دارد، به‌همين دليل نمي‌توان از يک آنتي‌ويروس به‌عنوان بهترين نوع آنتي‌ويروس‌ها در دنيا نام برد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، وي با بيان اينکه کاربران بايد در اجرايي کردن فايل‌هاي مختلف در سيستم خود هوشيارانه عمل کنند، افزود: روشن و خاموش شدن چراغ فلش‌مموري در طول مدتي که به رايانه وصل است و هم‌چنين روشن و خاموش شدن خودبه‌خودي چراغ هارد، معمولاً نشان‌دهنده فعاليت ويروس‌هاست.

اين کارشناس با يادآوري اينکه آنتي‌ويروس‌ها، ابزارهايي هستند که بر اساس الگو کار مي‌کنند، گفت: اين الگوها يک سري فايل‌هاي تعريف و يا توصيف ويروس‌ها است که امضاء يا مشخصه ويروس را توصيف مي‌کنند و آنتي‌ويروس از طريق شناسايي امضاء ويروس با آن مقابله مي‌كند.

وي تصريح کرد: آنتي‌ويروس، زماني مي‌توانند با ويروس مبارزه کند که امضاء ويروس را شناسايي کرده باشد، لذا کاربران بايد از آنتي‌ويروس‌هايي استفاده کنند که امضاهاي ويروس‌هاي مختلف را شناسايي کنند.

تمجيدي با اشاره به انواع مختلف بدافزارها، ادامه داد: برخي از بدافزارها از طريق چسبيدن به فايل‌هاي اجرايي در درون سيستم کاربران، تکثير مي‌شوند و در واقع به ازاي هر فايل اجرايي، يک ويروس تکثير مي‌شود و اين در حالي است که برخي ديگر از بدافزارها به‌نام تروجان‌ها، سيستم به سيستم تکثير مي‌شوند و بعضي ديگر نيز به نام کرم‌ها از طريق ورود به يک سيستم، کل شبکه را آلوده كرده و از طريق شبکه به رايانه‌هاي ديگر نفوذ مي‌کند.

وي گفت: در حال حاضر دو دسته آنتي‌ويروس وجود دارد که دسته اول از نوع آنتي‌ويروس‌هاي تک‌موتوري است و فقط يک موتور براي تشخيص ويروس دارند و دسته دوم نيز آنتي‌ويروس‌هاي چند موتوري است که هر چند فعاليت سيستم را کند مي‌کند، ولي تعداد اشتباه در نگرفتن ويروس‌ها را کاهش مي‌دهد.

اين مدرس دانشگاه با بيان اينکه در عصر حاضر، سيستم عامل لينوکس به‌سختي دچار عارضه بدافزاري مي‌شود، افزود: ويندوزها بيش‌تر در معرض خطر ويروسي‌ شدن قرار دارند، ولي مساله ويروسي‌ شدن در ويندوز ۷ کمتر از ساير ويندوزها است.
کد مطلب: 17804
نام شما
آدرس ايميل شما