۱۶
۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۹
با بهره‌گيري از تجربه كشور چين

نخستين شبكه اينترنت حلال در ايران راه‌اندازي مي‌شود

معاون نظارت و هماهنگي معاون اول رييس جمهور: مي‌توان شبكه اينترنت حلال را توسعه داد و به ساير كشورهاي اسلامي و همسايه متصل كرد.
علي آقامحمدي معاون نظارت و هماهنگي در سياست‌هاي اقتصادي معاون اول رييس جمهوري در گفت‌وگو با ايرنا، براي نخسيتن بار خبر راه‌اندازي «اينترنت حلال» را اعلام كرد
علي آقامحمدي معاون نظارت و هماهنگي در سياست‌هاي اقتصادي معاون اول رييس جمهوري در گفت‌وگو با ايرنا، براي نخسيتن بار خبر راه‌اندازي «اينترنت حلال» را اعلام كرد


معاون نظارت و هماهنگي در سياست‌هاي اقتصادي معاون اول رييس جمهوري گفت: نخستين شبكه اينترنت حلال كه از سايت‌هاي غيراخلاقي پاك شده است، براي نخستين بار در ايران راه‌اندازي مي‌شود.

علي آقامحمدي در گفت‌وگو با ايرنا، با بيان اينكه مقدمات راه‌اندازي اين شبكه در كشور آماده شده است، افزود: مي‌توان شبكه اينترنت حلال را توسعه داد و به ساير كشورهاي اسلامي و همسايه متصل كرد.

كنسرسيوم «ايرانيان نت»
وي با اشاره به ثبت كنسرسيوم «ايرانيان نت» گفت: اين كنسرسيوم قرار است در زمينه توسعه شبكه فيبر نوري فعاليت كند كه در آن صورت شاهد افزايش سرعت اينترنت در كشور خواهيم بود.

آقامحمدي تصريح كرد: با راه‌اندازي شبكه اينترنت حلال شاهد تحولات بزرگي در عرصه دولت الكترونيك، تجارت الكترونيك و بانكداري الكترونيك خواهيم بود و تمام خدمات الكترونيكي از طريق اين شبكه در اختيار كاربران اينترنت داخلي قرار مي‌گيرد.

وي تاكيد كرد كه جاي اينترنت جهاني محفوظ است و در كنار اينترنت داخلي،‌ دسترسي به شبكه جهاني اينترنت همچنان امكان‌پذير خواهد بود.

معاون اقتصادي معاون اول رييس جمهوري در مورد كنسرسيوم ايرانيان نت اظهار داشت:‌ تركيب اعضاي اين كنسرسيوم هنوز به طور كامل مشخص نشده است.

آقا محمدي گفت:‌اين كنسرسيوم داراي مشاور خارجي است و در مرحله نخست فعاليت خود كه ۱۸ ماه به طول خواهد انجاميد ، ۱۰ ميليون كاربر را از طريق فيبر نوري به اينترنت متصل مي‌كند.

وي با تاكيد بر اهميت توليد محتوا براي اينترنت حلال گفت: بخش‌هاي مختلف فرهنگي بايد در زمينه توليد محتوا براي اينترنت داخلي فعاليت كنند.

استفاده از تجربه چين در راه‌اندازي اينترنت داخلي
آقا محمدي در مورد تجربه كشور چين در راه‌اندازي شبكه اينترنت داخلي گفت: چيني‌ها براي توليد محتواي مورد نياز كاربران اينترنت، بطور وسيع به كار ترجمه پرداختند و الان بعد از انگليسي زبان دوم در اينترنت زبان چيني است.

کد مطلب: 17696
نام شما
آدرس ايميل شما


غلامرضا
feedback
به همين بهانه ها سايت گوگل فيلتر شده؟
اينترانت ملي خوبه ولي چه اصراري هست كه به جاي اينترانت بگن اينترنت؟ به جز اينكه طرح حذف دسترسي به اينترنت رو داشته باشن؟
آخه چرا سايتي مثل گوگل فيلتر مي شه؟!!!!!!
وبگرد
feedback
Iran, Islamic Republic of
قديمها كه ميخواستن يه حيووني رو حلال كنن سرش رو مي بريدن، حالا لابد سر اينترنت رو مي برن و حلالش ميكنن.
خدا بخير بگذرونه
Halalam
feedback
Iran, Islamic Republic of
ايشان كي هستن و از كجا پيداشون شده؟
اينترنت چين كه معروف است به فيلتر. حالا اينترنت حلال هم همينطور است؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
اين مديران ما كي ميخواهند متوجه شوند كه اينترنت فقط يك ابزار است و بس و چه معني دارد كه آن را حلال يا حرام بدانند؟
اصلا اگر با چاقو هم مقايسه شود مگر چاقوي حلال و حرام داريم؟
به نظر من اين آقاي محترم با اصل اينترنت مشكل دارد و با بهانه حلال و حرام ميخواهد با آن مقابله كند اما به قول نمايند مجلس: نميتوان اينترنت را بخش بخش كرد!
فیلترنت
feedback
Iran, Islamic Republic of
شما که 95% نت رو فیلتر کردی رفت
دیگه حلال و حرامش چیه؟؟؟
atosa
feedback
اخه واسه چی ؟؟مگه اینترنت هم حلال حرام داره؟ این اقایون یا خود اینترنت مشکل دارن!
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
واويلاااااااااااااااا
مرتضی
feedback
Europe
بهتر نیست بجای اینکه توان خودتون رو بجای کار ها و فکر بیهوده روی کارهای خوب هدر بدید تا کی باید همیشه شما تصمیم گیرنده همیشگی حلال یا حرام بودن برای همه چیز باشید تا کی توهین به شعور .من هم با بیشتر دوستان موافقم بعضیها با اصل اینترنت مشکل دارند الان هم با فیلتر بودن بالای 95٪ اینترنت و پایین بودن وحشتناک سرعت و کیفیت اینترنت و محدودین کاربران چیزی به غیر از اینترنت ملی نداریم یعنی محدودیت از این بیشتر؟
melika
feedback
in agha nazrsh vase khodesh moheme... be nazare man masolan ba khode internet moshkel daran moshkel halal haram nist
علی
feedback
بسیار عالیست
sdbj6
feedback
United States
اي خدا خودت بخير بگذرون آخه اين چه کاري دارن ميکنند؟
امیر
feedback
United Kingdom
به نظر من اصلا خوب نیست.چون با این کار می خواهند اینرنت جهانی را از ما بگیرند.
هادی
feedback
United States
کلا جمع کنیم بریم عصر حجر
مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
بهتر نبود به جای این همه مسخره بازی در طول این سالها ، به آموزش خانواده ها می پرداختند تا همه آمادگی استفاده صحیح از اینترنت را داشته باشند . درست مثل واکسینه کردن . بیمار واکسینه شده از رفتن در کانون بیماری هم هراسی ندارد و خطری متوجه او نیست .
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
چنان از تجربه چین صحبت میکنند که انگار چین اولین و بهترین کشور ارائه دهنده اینترنت تو جهانه در صورتیکه بعد از ایران دومین کشوریه که بیشتر سایتها رو فیلتر کردن. حتما" مشاور خارجی هم که صحبتش رو میکنند چینیه .مسئولین کشورمون با اینکارهاشون فقط و فقط دست کشورهای دیگه رو دارن بازتر میکنند برای ارائه اینترنت آزاد .چندین ساله که اینترنت داخلی بجای پیشرفت پسرفت چشمگیری داره در صورتیکه یه طرح جدید مثل اینترنت حلال رو سریع راه اندازی کردند اگر نصف این هزینه و تلاش رو برای اینترنت جهانی صرف میکردند وضعیت اینترنت کشور وحشتناک نبود و باعث نمیشد که استفاده کنندگان اینترنت به فکر جایگزین کردن اون با اینترنت ماهواری ای وووو باشند.
امیررجائی زاده
feedback
Iran, Islamic Republic of
آخه مگه دیگه از اینترنت چیزی مونده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام