۴
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۰
اينترنت پاك عملي نيست

اینترنت را نه می‌توان حذف کرد، نه بخش بخش

ايتنا - رييس كميته مخابرات مجلس: در قانون برنامه پنجم توسعه بر توسعه شبکه ملی اطلاعات داخلی و اینترنت بین‌المللی تأکید شده، بنابراین شایعه دو بخش کردن اینترنت و حذف یک از این بخش‌ها، مورد تأیید مجلس نیست.
علي مطهري - رييس كميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي
علي مطهري - رييس كميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي



علي مطهري عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از مشخص نبودن جزئیات طرح راه‌اندازی اینترنت پاک در کشور، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به‌صورت دقیق در باره جزئیات این طرح، اطلاع‌رسانی کند.
 
به گزارش ایتنا از سايت خانه‌ملت وي افزود: شبکه بین‌المللی اطلاعات (International Network) که به‌صورت مشترک در دسترس تمام مردم دنیا است، محدود به کشور یا فرهنگ خاصی نیست و گرچه برخی از محتوای این شبکه با مناسبات فرهنگی و اجتماعی ما همخوانی ندارد، اما دسته‌بندی این شبکه، به شیوه‌ای که از اصطلاح اینترنت پاک برمی‌آید، کارگشا نیست.


حذف بخشی از اینترنت در دستور کار نیست
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه نیز بر توسعه شبکه ملی اطلاعات داخلی و اینترنت بین‌المللی تأکید و تکلیف شده‌است، بنابراین شایعه دو بخش کردن منابع اینترنتی و حذف یک از این بخش‌ها، مورد تأیید مجلس شورای اسلامی نیست.

مطهری تأکید کرد: اینترنت پاک باید به معنی دسترسی آسان و با کیفیت بالا به منابع اطلاعاتی داخلی باشد نه دو بخشی کردن فضای عمومی و جهانی اینترنت و حذف بخشی از آن.


عملیاتی نبودن طرح اینترنت پاک
وی با بیان این‌که تدوین طرح اینترنت پاک، به لحاظ اجتماعی مزیت‌های با ارزشی را به‌دنبال دارد، توضیح داد: مهم‌ترین نکته در این مورد، توانایی فنی مهندسان داخلی در تعیین میزان دسترسی به منابع پاک اینترنتی است که البته بعید به‌نظر می‌رسد چنین امکانی برای متخصصان داخلی وجود داشته باشد.


اینترنت پاک باید پاسخی به تهدیدهای فضای مجازی باشد
مطهری، با یادآوری تهدیدهای برخی سایت‌های خرابکار و جنبش مجازی کشورهای مخالف مواضع جمهوری اسلامی ، تأکید کرد: اینترنت پاک باید به ملت ایران و به‌ویژه کانال های خبری کشور این امکان را بدهد که با توانایی مخابره خبرهای صحیح و دقیق، فضای خبری دنیای مجازی را به نفع واقعیت‌ها تغییر جهت بدهد، نه این‌که با حذف بخشی از آن امکان شناخت مواضع دوست‌ها و دشمنان را از ملت بگیرد.

کارشناس ارتباطات کمیسیون صنایع و معدان مجلس اظهار امیدواری کرد: طرح اینترنت پاک، رضایت مردم در استفاده از شبکه بین‌المللی اطلاعات، اثر مثبت و انگیزه‌بخشی داشته باشد.

کد مطلب: 17693
نام شما
آدرس ايميل شما


وبگرد
feedback
Iran, Islamic Republic of
كاملا درست است.
بعد از اين همه خبر در باره جايگزيني اينترانت ملي با اينترنت جهاني، سخنان مطهري خيلي جالب بود. دلم خنك شد.
اميدوارم حرف ايشان خريداري داشته باشد.
tanha
feedback
Iran, Islamic Republic of
اين پروژه عملي نيست.
ارا
feedback
United Kingdom
خدا کنه عملی نشه
چون می خوان چند تا سایت دولتی رو توی یه شبکه اینترانت قرار بدن و به اسم اینترنت به ما قالب کنن
هادی
feedback
United States
هر کاری بخواهند میکنند و در آخر به ریش من و شما می خندند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام