۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۳

ساختمان‌ها چاپ خواهند شد!

یک محقق موسسه تکنولوژی ماساچوست سیستم پیشرفته‌ای از چاپگرهای سه بعدی را توسعه داده است که می‌تواند قطعات لازم برای ساخت یک ساختمان مسکونی را چاپ کند.
ساختمان‌ها چاپ خواهند شد!


در آینده‌ای شاید نه چندان دور می‌توان تمام عناصر لازم برای ساخت ساختمان‌ها را با استفاده از یک چاپگر سه بعدی چاپ کرد.

در این راستا، "نری آکسمن"، دانشمند مدیا لب "ام. آی. تی" در تلاش برای ارتقای فناوری چاپگرهای سه‌بعدی است، به طوریکه این چاپگرها بتوانند حتی در عرصه ساختمان‌سازی نیز کاربرد داشته باشند.

هدف این محقق استفاده بهینه از عملکردهای روبه رشد چاپگرهای سه بعدی است.

چاپگرهای سه بعدی فعلی با استفاده از مواد پلیمری می‌توانند تصاویر قطعات مختلف برای مثال اسباب بازیها و لوازم خانگی را چاپ کنند.

اکنون در این نسخه جدید، امکان چاپ قطعات با استفاده از موادی چون سیمان و فلزات نیز امکانپذیر می‌شود.

این دانشمند "ام. آی. تی" تاکنون موفق شده است به چاپگرهای سه بعدی این امکان را بدهد که ضریب تخلخل سیمان و یا الاستیسیته یک پلیمر را در زمان چاپ تغییر دهند.

"نری آکسمن" همچنین "معیارسنج چاپ" را به گونه‌ای طراحی کرده است که بر روی بازوهای روباتیک قابل انعطاف نصب شوند به این ترتیب چاپگر می‌تواند آزادی حرکت بیشتری نسبت به چاپگرهای سه بعدی ثابت داشته باشد.

یک بخش مهم از کار این محقق، مطالعه بر روی عناصر طبیعی است که با استفاده از آنها بتوان کار و هزینه های لازم برای ساخت مواد قابل استفاده در این چاپگرها را کاهش داد.

براساس گزارش تکنولوژی ریوو، برای مثال، این پژوهشگر دریافته است که بخشهای خارجی چوب شاخه های درخت نخل متراکم تر از بخش‌های داخلی آن است، درحالی که مرکز این چوب، متخلخل‌تر و بنابراین سبک‌تر است.

با استفاده از این چوب به عنوان ماده چاپ چاپگرهای سه بعدی می‌توان ستون‌های ساختمان‌ها را چاپ کرد و حجم سیمان لازم را بیش از ۱۰ درصد کاهش داد.
کد مطلب: 17683
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام