۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۵
پیش بینی مرکز پژوهش‌های مجلس؛

رشد 39 درصدی درآمدهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات

مرکز پژوهش‌های مجلس از پیش ‌بینی رشد ۳۹ درصدی برای درآمدهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات براساس لایحه بودجه سال ۹۰ کل کشور خبر داد.
رشد 39 درصدی درآمدهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات


دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که درآمدهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ با رشد ۳۹ درصدی روبرو است و با این وصف اعتبارات مربوط به این بخش از رشدی معادل با رشد بودجه دولت برخوردار نبوده است.

ضمن اینکه ارتباط منسجم و منطقی بین احکام برنامه پنجم توسعه و مندرجات و ردیف‌های لایحه بودجه دیده نمی‌شود و به این جهت دسترسی به اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از احتمال پایینی برخوردار است.

در این راستا برای غلبه بر کاستی‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ در این حوزه می‌توان با تجمیع برنامه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، اعتبارات بخشی را به صورت هدفمند‌تر هزینه کرد، ضمن اینکه می‌توان از اعتبارات پژوهشی ذیل هر دستگاه نیز برای انجام امور پژوهشی و توسعه علم و فناوری در حوزه فناوری اطلاعات استفاده کرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد که افزایش درآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در نظر گرفتن اعتبار معادل در این بخش، یکی از راهکارهای کمک به بخش ICT کشور است و انتظار می‌رود بودجه سنواتی همسو و در جهت تحقق احکام برنامه پنجم باشد.
کد مطلب: 17682
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام