۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۳

تولد ویندوز 8 در تابستان 2012

مایکروسافت تصمیم گرفت سیستم عامل ویندوز ۸ را که ویژه استفاده در تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند است در تابستان سال ۲۰۱۲ عرضه کند.
تولد ویندوز 8 در تابستان 2012


در شرایطی که هنوز بخش وسیعی از دنیا باید از نسخه‌های ویندوز "ایکس. پی" و "ویندوز ویستا" به نسخه "ویندوز ۷" برسند، مایکروسافت تصمیم گرفت سیستم عامل جدید "ویندوز ۸" را عرضه کند.

با توجه به اینکه ویندوز ۷ تنها ۱۷ ماه قبل عرضه شد باید از خود پرسید که دلیل این شتابزدگی شرکت ردموند در عرضه ویندوز ۸ چیست؟

پاسخ این سئوال بسیار ساده است: تبلت‌ها ( رایانه‌های لوحی) و تلفن‌های همراه هوشمند. درحقیقت، مایکروسافت می‌خواهد در این بخش پس از اپل و گوگل حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته تحلیلگران، نسخه‌ای که مایکروسافت در تابستان سال آینده عرضه می‌کند یک نسخه بتا است.

ویندوز ۸ برای سازگاری با معماری ARM (معماری ویژه دنیای دیجیتال) طراحی شده است. این معماری به خاطر کم مصرف بودن در بسیاری از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها استفاده می‌شود.

این درحالی است که تمام نسخه‌های پیشین سیستم عامل مایکروسافت برای دستگاه‌هایی طراحی شده بودند که از ریزپردازشگرهای سازگار با سکوی x۸۶ که توسط اینتل و یا AMD ساخته می‌شدند استفاده می‌کردند.

شرکت ردموند هچنین می خواهد کاربران نسخه‌های قدیمی ویندوز را به ترک این سیستم عامل‌ها متقاعد کنند.

به اعتقاد Net Applications ، شرکت متخصص در تحقیقات بازار، ۵۸ درصد از رایانه های شخصی در دنیا هنوز از ویندوز "ایکس. پی" که در سال ۲۰۰۱ عرضه شد استفاده می‌کنند درحالی که تنها ۱۱ درصد از آنها کاربر ویندوز ویستا هستند که در سال ۲۰۰۵ به بازار راه یافت.

براساس گزارش وب نیوز، تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که ویندوز ۸ تا سه ماهه مالی نخست سال ۲۰۱۲ به عرضه تجاری می‌رسد.

ویندوز ۸ در واقع نسخه ۶.۲ سیستم عامل مایکروسافت است. پس از ویندوز ۳.۱، شرکت بیل گیتس سیاست شماره گذاری نسخه‌های ویندوز را ترک کرد و سیستم عامل‌های خود را به روش دیگری نامگذاری کرد.

به این ترتیب، ویندوز ۹۵ نسخه ۴، ویندوز ۹۸ نسخه ۴.۱، ویندوز ۲۰۰۰، نسخه ۵ و ویندوز "ایکس. پی" نسخه به روز شده نسخه ۵ است. درحالی که ویندوز ویستا نسخه ۶ و ویندوز ۷ نسخه ۶.۱ سیستم عامل مایکروسافت است.

"صفحه نمایش نگاره‌سازى پیشرفته"، حمایت سه بعدی، تشخیص چهره و فروشگاه برنامه‌های جانبی از دیگر ویژگی‌های ویندوز ۸ به شمار می‌روند که همه آنها از جمله خصایص مشخصه سیستم عامل‌های ویژه تبلت‌ها هستند.
کد مطلب: 17564
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام