۰
plusresetminus
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۵

X1-00 یک گوشی نارنجی با صدایی قوی!

ایتنا - این گوشی قرار است کمتر از ۳۵ یورو به فروش برسد و با چنین قیمتی بیشترین امکانات سخت‌افزاری را برای کاربران بازارهای در حال رشد مهیا می‌کند.
X1-00 یک گوشی نارنجی با صدایی قوی!
 

به گزارش ایتنا، X1-00 مخصوص علاقمندان به موسیقی است. احتمالا به این ویژگی خاص از بلندگوی بزرگ پشت آن پی‌برده‌‌اید. قدرت این بلندگوها106 phon است. (phon میزان بلندی صدای دریافتی است- ظاهرا ۱۰۶ قدرتی است که برای لرزاندن قاب‌های پنجره کافیست). 

واکنش بسامدی تقریبا به خوبی تعدیل شده است. با وجود این، بر خلاف بیشتر تلفن‌های همراه، حتی در درجه بالاتر نیز کیفیت صدا همچنان بدون تغییر باقی می‌ماند و افت نمی‌کند. 

اما واقعا چه عوامل مهمی در بازار باعث شده که X1-00 برای آنها طراحی شود؟ دو دلیل خاص برای تولید X1-00 وجود دارد: اول از همه، میزان صدای محیط پیرامون می‌تواند در بسیاری از مناطق دنیا زیاد باشد، بنابراین ممکن است نیاز باشد که هر صدایی کمی بلندتر از صدای اطراف باشد. دوماً، موسیقی موبایل بیشتر شبیه تجربه‌ای است که ممکن است شما آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، برای مثال ممکن است در خانه هم از موزیک‌پلیر موبایلتان برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. 

به این دلیل، نوکیا X1-00 با پورت صوتی ۵/۳ میلی‌متری عرضه می‌شود، بنابراین می‌توانید آن را به بلندگوها (یا هدفون) وصل کنید. 

امکانات سخت‌افزاری این تلفن همراه برای موسیقی بهینه شده است. این دستگاه ۳ کلید اختصاصی برای پخش موسیقی و یک کلید خیلی خوب برای ایجاد لیست پخش دارد. X1-00 از کارت‌های حافظه MicroSD برای ارتقا ذخیره موزیک تا ۱۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. 

علاوه بر این، یک رادیو اف‌ام هم برای دسترسی به اخبار و برنامه‌های سرگرم‌کننده دارد. 

برای تبریک گفتن به طراحی جدید این مدل، یک چراغ قوه به این گوشی اختصاص داده شده است. البته این قابلیت در شهرهای بزرگ که همیشه کمی نور در محیط پیرامون وجود دارد، ممکن است به کار نیاید. 

این چراغ قوه هنگامی مهم می‌شود که شما در مناطقی زندگی کنید که انرژی الکتریکی قابل اعتماد نیست و یا مناطقی زندگی می‌کنید که اصلا برق در آنجا وجود ندارد. به دلیل وجود چنین عواملی، عمر باتری در حالت استندبای حداکثر تا ۶۱ روز دوام می‌آورد. 

یکی دیگر از امکانات تازه این دستگاه، قابلیت ایجاد ۵ دفترتلفن است. چرا ممکن است کسی به چنین چیزی نیاز داشته باشد؟ زیرا این تلفن همراه را می‌توان با تمام اعضای خانواده یا حتی همسایگان به اشتراک گذاشت. X1-00 با قیمتی کمتر از ۳۵ یورو برای اقشار کم‌درآمد خیلی گران نخواهد بود. 

به جز اینها، بقیه مشخصات آن زیاد حیرت‌انگیز نیست: X1-00 یک گوشی ارزان بسیار خوب است که باید ظاهر و امکاناتش خیلی ساده باشد. در این تلفن همراه از سیستم‌عامل سری ۳۰ استفاده شده است. بنابراین، احتیاجات اساسی مردم را به راحتی برآورده می‌کند. 

علاوه بر اینها، X1-00 به نرم‌افزار موزیک‌پلیر ساده، تقویم، ساعت، ماشین حساب و بازی‌های از پیش نصب شده و غیره مجهز است. این گوشی برای رقابت با گوشی‌های هوشمند ساخته نشده است. ابعاد آن ۱۶ × ۳/۴۷ × ۲/۱۱۲ میلی‌متر و وزن آن ۹۱ گرم است. 

نوکیا X1-00 از ماه آوریل در بازارهای منتخب در دسترس خواهد بود. 

قیمت این گوشی قبل از اعمال مالیات و سوبسید اپراتورها تقریبا ۳۴ یورور خواهد بود.
کد مطلب: 17340
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام