۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۰
بنیاد ملی خواب آمریکا؛

دستگاه‌هاي پيشرفته الكترونيك عامل بي‌خوابي

اگر شب‌ها نمي‌توانيد به خوبي بخوابيد و با مشكل بي‌خوابي دست و پنجه نرم مي‌كنيد بهتر است عادات خود در استفاده از دستگاه‌هاي پيشرفته الكترونيك را تغيير دهيد.
دستگاه‌هاي پيشرفته الكترونيك عامل بي‌خوابي

بررسي بنياد ملي خواب در آمريكا نشان مي‌دهد ۹۵ درصد از آمريكايي‌ها يك ساعت قبل از خوابيدن از يكي از ابزار فناوري اعم از رايانه ، گوشي ، كنسول بازي، mp۳player استفاده مي‌كنند و اين كار تاثير منفي بر كيفيت خواب بسياري از آنان دارد.
محققان مي‌گويند استفاده بيش از حد از اين ابزار در فاصله كوتاهي قبل از خواب بر توانايي فرد براي خوابيدن راحت و بدون دغدغه تاثير منفي مي‌گذارد. 

نور مصنوعي اين دستگاه‌ها، گرد و غبار موجود بر روي آنها و اثرات روحي و رواني حاصل از استفاده از آنها بر هورمون ملاتونين كه افراد را ترغيب به خواب مي‌كند تاثير منفي گذارده و نگراني و اضطراب فرد را بيشتر مي‌كند. 

اين امر در مورد تماشاي تلويزيون هم صادق است و هر چقدر افراد مسن‌تر باشند به هم ريختگي خواب آنها در صورت تماشاي تلويزيون در فاصله كوتاهي قبل از خواب بيشتر خواهد بود. 

البته ميزان تماشاي تلويزيون با كاهش سن افراد كمتر شده و جوانان بيشتر وقت خود را صرف بازي‌هاي ويديويي با گشت و گذار در اينترنت مي‌كنند. 

بر اساس بررسي‌هاي بنياد ملي خواب آمريكا ۶۱ درصد مردم اين كشور يك ساعت قبل از خواب از لپ‌تاپ يا رايانه استفاده مي‌كنند و اين رقم در آينده بيشتر خواهد شد.
کد مطلب: 17298
نام شما
آدرس ايميل شما


پریسا
feedback
Iran, Islamic Republic of
عالی بود به من خیلی کمک کرد .متشکرم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام